O Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej eRUP zawiera publikacje naukowe oraz inne materiały związane z działalnością naukową pracowników Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej. Celem repozytorium jest gromadzenie i upowszechnienie dorobku naukowego pracowników oraz promowanie badań naukowych prowadzonych w Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Gromadzenie i udostępnianie rozpraw doktorskich w Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie eRUP jest regulowane Zarządzeniem nr R.Z.0211.96.2023 Rektora Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie z dnia 13 listopada 2023 r.
Informacja o dofinansowaniu projektu
Dofinansowano w ramach programu „Społeczna Odpowiedzialność Nauki - Wsparcie dla bibliotek naukowych” Ministerstwa Edukacji i Nauki (wcześniej Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego).
Nazwa projektu:Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UKEN wraz z wykonaniem rekordów analitycznych [SONB/SP/465103/2020]
Kwota dofinansowania:213 300,00 zł
Kwota całkowita projektu:238 300,00 zł
Termin realizacji:1 czerwca 2020 r. do 31 maja 2021 r.
Głównym celem projektu jest organizacja kolekcji czasopism naukowych (Rocznik Naukowo-Dydaktyczny, Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis / Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis) w Repozytorium UP wraz z opracowaniem części czasopism wydawanych przez UP. Do repozytorium zostaną wprowadzone cyfrowe wersje czasopism w wariancie zgodnym z postacią drukowaną, dla poszczególnych artykułów zostaną utworzone rekordy analityczne, zawierające odnośniki do ich pełnych tekstów znajdujących się w repozytorium. Dzięki temu dorobek badawczy i publikacyjny pracowników naukowych, doktorantów i studentów uczelni będzie możliwy do wyszukania nie tylko w katalogu komputerowym Uniwersytetu Pedagogicznego i Centralnym Katalogu NUKAT, ale również w światowym katalogu WorldCat i poprzez Google. Wszystkie opracowywane czasopisma zamieszczone zostaną w trybie otwartego dostępu. (Z)realizowany projekt jest kontynuacją wcześniej podjętych działań, a także zakłada dalsze prace rozwijające platformę cyfrową Repozytorium UP pod względem naukowych publikacji pracowników Uniwersytetu Pedagogicznego.
Struktura Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
W Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej wydzielono następujące zbiory.
Ostatnio dodane
-
Konsekwencje ewaluatywne opisywania ludzi przy pomocy określeń zawierających negację
(2012)Celem zaprezentowanych w niniejszej pracy badań eksperymentalnych, było sprawdzenie, w jaki sposób przetwarzane są komunikaty w postaci negacji dotyczące opisu cech ludzi. Badania te miały na celu zweryfikowanie słuszności ... -
Problematyka wolności w dwóch paradygmatach psychologii: przyrodniczym i humanistycznym
(2012)Wolność jako przedmiot badań w psychologii akademickiej zaliczana była zawsze do przestrzeni trudno poddającej się eksploracji. Zasadniczym powodem nieobecności problematyki wolności w psychologii bądź też jej ... -
Kulturowe ramy stylów radzenia sobie ze stresem. Rola indywidualizmu, kolektywizmu i afiliacyjności
(2012)Celem badań było określenie wpływu orientacji indywidualistycznej, kolektywistycznej i afiliacyjnej na wybór stylu radzenia sobie ze stresem. Przewidywano, że wysoki stopień indywidualizmu będzie sprzyjał wybieraniu ... -
Językowe i kulturowe wyznaczniki rozwoju teorii umysłu u dzieci głuchych
(2012)Artykuł przedstawia przegląd współczesnych badań poświęconych problematyce teorii umysłu u dzieci głuchych. Autorka analizuje uwarunkowania opóźnień rozwojowych ujawnianych przez głuche dzieci wychowane w rodzinach ... -
Perspektywy wykorzystania wyników badań nad przestrzennym komponentem reprezentacji liczb w edukacji
(2012)Przestrzenny komponent reprezentacji liczb był obiektem dużego zainteresowania badaczy w ciągu ostatnich 20 lat. W badaniach z zakresu psychologii i neuronauki wykazano, że reprezentacje liczb są w sposób naturalny ...