Przeglądaj według autora "Adamek, Irena"
-
Diagnoza, jako podstawa pomocy pedagogicznej dzieciom w przedszkolu
Cygan, Barbara (2016)Praca została poświęcona zagadnieniu diagnozy przedszkolnej oraz jej roli we wczesnym wykrywaniu trudności/opóźnień/dysharmonii czy zaburzeń rozwojowych u dzieci w tym wieku. Diagnoza przedszkolna, poparta obserwacją, jest ... -
Edukacyjna rola obcowania ze sztuką dzieci w młodszym wieku szkolnym
Nęcka, Monika (2006) -
Katedra Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej
Adamek, Irena; Muchacka, Bożena (1996) -
Niektóre sposoby intensyfikowania pracy dydaktycznej w klasie I
Adamek, Irena (1978) -
Praktyka rozwojowa w wychowaniu małego dziecka
Adamek, Irena (Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1996)W rozdziale pierwszym wyjaśniono znaczenie pojęcia właściwości rozwojowych dziecka, zaproponowano program korzystny dla jego rozwoju, omówiono relacje między systemami wychowania w domu i w szkole, podkreślono ważność ... -
Praktyka rozwojowa w wychowaniu małego dziecka
Adamek, Irena (Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1998)Dla celów niniejszego opracowania wyróżniono za M. Żebrowską trzy podstawowe kryteria rozróżniania okresów rozwojowych dziecka: - sposób i poziom poznawania i uświadamiania sobie przez dziecko otaczającej rzeczywistości, - ... -
Przygotowanie dzieci do szkoły w warunkach rozwijającego się wychowania przedszkolnego na ziemiach polskich : (druga połowa XIX wieku - 1918 rok)
Adamek, Irena (Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1999)W części empirycznej ukazałam: 1. Walory zastosowania konkretnej metody diagnozowania dzieci za pomocą „Kwestionariusza pojęć i poglądów” J.W. Dawida, w wersji zmodyfikowanej przez A. Szycównę. 2. Transformację ... -
Teoria i praktyka przygotowania dzieci do szkoły w warunkach rozwoju polskiego przedszkola : (druga połowa XIX wieku-1918 rok)
Adamek, Irena (Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2000)The study shows the level of completed research in theory and practise of shool preparation of children in the church-governed day-nurseries, and also analyses the timeless elements which can be adopted to educational ... -
Umiejętności dydaktyczne nauczycieli klas I-III szkoły podstawowej : stan oraz próby ich kształtowania
Adamek, Irena (Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1989)Rozpoczynając badania na temat umiejętności dydaktycznych nauczycieli autorka była świadoma, iż jest to zadanie trudne, równocześnie jednak zdawała sobie sprawę z konieczności ich podjęcia. Zaprezentowane w pracy ... -
Wartości w teorii i praktyce edukacyjnej
Adamek, Irena; Szarota, Zofia; Żmijewska, Ewa (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2013)Poszukiwanie wartości rudymentarnych czy też summum bonum (wartości najwyższej) nie było celem przedstawianego Czytelnikowi zbioru. Intencją redaktorek tomu było zabranie głosu w interdyscyplinarnym dialogu dotyczącym ... -
Wkład teoretyków i praktyków obcych i polskich w rozwój badań psychologicznych nad dzieckiem (na przełomie XIX i XX wieku)
Adamek, Irena (2005)At the break of the 19th/20th century, the world achievements in the field of research into child development set the beginning of formulation of the functions and tasks of the preschool education on the territory of ... -
Wychowanie w wartościach i do wartości
Adamek, Irena (2013)Wychowanie jest dynamicznym procesem, na który składa się wiele czynników wzajemnie na siebie wpływających, ale szczególne znaczenie mają najważniejsze podmioty w nim występujące, jakimi są wychowanek i wychowujący. ... -
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie w latach 1982-1996 : praca zbiorowa
Kiryk, Feliks; Ruta, Zygmunt; Jędrzycka, Danuta; Trzaska, Tadeusz; Białek, Józef Zbigniew; Skowronek, Stefan; Padoł, Roman; Henzel, Janusz; Jochym-Kuszlikowa, Ludwika; Martowicz, Jolanta; Muryn, Teresa; Jarowiecki, Jerzy; Popiołek-Rodzińska, Irena; Kuźma, Józef; Szewczyk, Emil; Adamek, Irena; Muchacka, Bożena; Mikrut, Adam; Wyczesany, Janina; Pilecka, Władysława; Rudkowska, Grażyna; Morbitzer, Janusz; Schimscheiner, Lucjan; Zamachowski, Władysław; Górz, Bronisław; Nowecki, Bogdan; Kuś, Czesław; Śmiga, Włodzimierz; Kreiner, Jerzy; Jaracz, Kazimierz; Korohoda, Maria Jolanta; Bruzda, Grażyna; Orłowska, Barbara; Dryja, Franciszek; Wildhardt, Teresa; Ruta, Adam; Niziołek, Marian; Marmon, Wacław; Ryś, Jan; Urbanek, Jolanta; Kałużny, Jan; Jasieński, Juliusz; Polmiński, Wiesław; Soborski, Wojciech; Wrona, Leszek; Pytel, Dariusz; Ragan, Artur; Wójtowicz, Bogdan; Jewuła, Krzysztof; Zieliński, Jacek; Michalski, Czesław (Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1996)