Search
Now showing items 1-10 of 19
Od ludus do agora : rozważania o książkach dla dzieci i młodzieży i o sposobach lektury, które wiodą od zabawy do poważnej rozmowy o literaturze
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2003)
Konstruowanie przestrzeni w wypowiedziach plastycznych i werbalnych dzieci pomiędzy 6 a 10 rokiem życia
(1996)
Praca podejmuje problematykę dotyczącą specyfiki konstruowania przestrzeni przez dzieci. Celem badań było odkrycie:
rodzaju ujmowanych przez dzieci relacji przestrzennych, wariantów prezentowania przestrzeni w rysunku ...
Praktyka rozwojowa w wychowaniu małego dziecka
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1996)
W rozdziale pierwszym wyjaśniono znaczenie pojęcia właściwości
rozwojowych dziecka, zaproponowano program korzystny dla jego rozwoju,
omówiono relacje między systemami wychowania w domu i w szkole, podkreślono
ważność ...
Spotkania dzieci ze sztuką : program zajęć w edukacji wczesnoszkolnej
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2009)
Wychowanie estetyczne odgrywa niezwykle istotną rolę w kształtowaniu
się osobowości człowieka. Wpływa na nasze postawy, wartościowania
moralne, zdolność do przeżywania, do działania i tworzenia,
a także do funkcjonowania ...
Stymulowanie aktywności poznawczej dzieci w przedszkolu
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2000)
Problematyka relacji między procesami rozwoju umysłowego i nauczania jest niezwykle ważna i wymaga prowadzenia
wielu badań empirycznych. Dla pedagoga istotna jest zarówno wiedza o psychicznym rozwoju dziecka, jak i o ...
Wychowawcza rola czasopism dla dzieci i młodzieży w Krakowie w dwudziestoleciu międzywojennym
(1988)
Celem pracy było wykazanie wychowawczej roli pism dla dzieci i młodzieży wydawanych w Krakowie w latach 1918-1939.
Posługując się metodami: historyczną, bibliograficzną, metodą analizy zawartości pracy, metodą porównawczą ...
Stymulowanie aktywności poznawczej dzieci w przedszkolu
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1999)
Problematyka relacji między procesami rozwoju umysłowego i nauczania jest niezwykle ważna i wymaga prowadzenia wielu badań empirycznych. Dla pedagoga istotna jest zarówno wiedza o psychicznym rozwoju dziecka, jak i o ...
Praktyka rozwojowa w wychowaniu małego dziecka
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1998)
Dla celów niniejszego opracowania wyróżniono za M. Żebrowską trzy podstawowe kryteria rozróżniania okresów
rozwojowych dziecka:
- sposób i poziom poznawania i uświadamiania sobie przez dziecko otaczającej rzeczywistości,
- ...