• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WF)
  • Artykuły naukowe (WF)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The theoretical elaborations on the definite article The

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
The theoretical elaborations... (415.6KB)
Autor:
Świątek, Artur
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 191, Studia Anglica 5 (2015), s. [127]-138
Język: en
Słowa kluczowe:
znaczenie
użycie
przedimek określony
funkcje
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Celem tego artykułu jest teoretyczne studium nad potencjalnym znaczeniem przedimka określonego “the”, który jest często źle rozumiany przez nie-natywnych studentów, co powoduje jego późniejsze błędne użycie. W celu ułatwienia zrozumienia tego trudnego determinanta i składnika grupy wyrazów funkcyjnych, zostaną postawione następujące pytania: do jakiego stopnia przedimek określony posiada swoje standardowe znaczenie, jak daleko jego znaczenie może być rozszerzone i zrozumiane, jak również jeżeli może być zrozumiane, to czy istnieją jakieś ograniczenia w tym zakresie? Artykuł odnosi się również do studiów teoretycznych w relacji do szeroko rozumianej semantyki przedimka określonego dotyczącej jego potencjalnego użycia, jego braku lub szerokiego użycia w różnych frazach rzeczownikowych i kontekstach zawierających ten przedimek (np. ang. The tiger is dangerous vs. The tigers are dangerous), ale artykuł będzie obejmował również różne, liczne przykłady innych zastosowań tego przedimka. Szerokie zastosowanie przedimka określonego opiera się na wielu przykładach. Przykłady będą podane w relacji do interpretacji wielu wybitnych i szanowanych naukowców, którzy zajmują się ogólnie pojętym językoznawstwem. Ponadto, krótki opis znaczenia dostępnych teorii na temat użycia ‘the’ będzie przedstawiony w tym artykule. Ten opis będzie skontrastowany z analizami przeprowadzanymi przez uczonych, których wyniki nawiązują do trochę innego aspektu językoznawstwa, mianowicie językoznawstwa kognitywnego. Wszystkie te analizy zostaną przedstawione w kolejnych podrozdziałach tego artykułu.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10633
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2015, Studia Anglica 5
  • Artykuły naukowe (WF)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image