Show simple item record

dc.contributor.authorBargieł, Kingapl
dc.date.accessioned2023-05-13T07:01:29Z
dc.date.available2023-05-13T07:01:29Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 358, Studia Geographica 18 (2022), s. [20]-35pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/11964
dc.description.abstractNauczanie na odległość ma ponad 200-letnią historię, w trakcie której zmieniały się jego definicje. Rozwój technologiczny spowodował, że pojawiały się nowe narzędzia i środki dydaktyczne oraz metody nauczania wykorzystywane w tej formie nauczania. Nieoczekiwane rozpowszechnienie się edukacji zdalnej w skali globalnej ostatnich latach z powodu pandemii COVID-19 spowodowało, że można uznać je za swoiste zdarzenie krytyczne w edukacji. Przyniosło one duże zmiany strategii nauczania‑uczenia się zarówno dla uczniów jak i nauczycieli. Celem artykułu jest scharakteryzowanie zmian zaistniałych w kształceniu zdalnym w latach 1900–2022, w tym przede wszystkim na ewolucji jego definicji, metod i środków dydaktycznych. Artykuł jest efektem studiów literatury dotyczącej zdalnego nauczania, także w kontekście nauczania geografii. Przegląd literatury wykazał istotną lukę w zakresie opracowań naukowych poświęconych edukacji na odległość. Nowe okoliczności w szkolnej rzeczywistości, wynikłe z pandemii oraz postęp technologiczny ujawniły i wzmocniły potrzebę pilnego uzupełnienia tej luki.pl
dc.description.abstractRemote learning has had over 200 years of history during which the definition of remote learning has changed. Technological development resulted in the emergence of new didactic tools and aids as well as teaching methods used in this form of teaching. The unexpected proliferation of remote education on a global scale in recent years due to the COVID-19 pandemic meant that it can be considered a specific critical event in education. It has brought about major changes in the teaching‑learning strategy for both students and teachers. The aim of the article is to characterize the changes that took place in remote education in the years 1900–2022, including, first of all, the evolution of definitions, methods and didactic means. The article is the result of studying literature upon remote learning, also in the context of teaching Geography. A literature review revealed a gap in research studies on remote education. New circumstances in the school reality resulting from the pandemic and technological progress have exposed and strengthened the need to urgently fill the indicated gap.en
dc.language.isoplpl
dc.subjectedukacja geograficznapl
dc.subjectformy nauczaniapl
dc.subjectgeneracjepl
dc.subjectmetody kształceniapl
dc.subjectśrodki dydaktycznepl
dc.subjectzdalne nauczaniepl
dc.subjectzdarzenie krytycznepl
dc.subjectgeography educationen
dc.subjectforms of educationsen
dc.subjectgenerationsen
dc.subjectteaching methodsen
dc.subjectteaching aidsen
dc.subjectdistance learningen
dc.subjectcritical incidenten
dc.titleZdalne nauczanie geografii: ewaluacja założeń, metod i środkówpl
dc.title.alternativeRemote teaching of Geography: evaluating assumptions, methods and meansen
dc.typeArticlepl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record