Czynniki wspierające rozwój zdolności uczniów klas I–III z leworęcznością
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Glanowska, Monika
Czaja-Chudyba, Iwona
Źródło: Aktywność poznawcza i działaniowa dzieci w badaniach pedagogicznych / pod redakcją naukową Krzysztofa Kraszewskiego i Ingrid Paśko. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016. - S. 332-338
Język: pl
Słowa kluczowe:
zdolnościuczniowie leworęczni
abilities
„left-handed” students
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Artykuł jest próbą odpowiedzi na pytanie, jakie czynniki mogą mieć znaczenie w rozwoju zdolności
leworęcznych uczniów edukacji wczesnoszkolnej. Na podstawie literatury wyodrębniono definicje
i typologie pojęć: „zdolności” oraz „leworęczność”. W części empirycznej zaprezentowano wnioski
z badań, przedstawiające m.in. udział rodziny i środowiska szkolnego w rozwoju zdolności uczniów
leworęcznych. The article is devoted to an attempt to answer the question of what factors may be involved in the development
of the “ability” of “left-handedness” of students in the first stage of education. On the basis
of literature, concepts, definitions and typologies of „ability” and „left-handedness” are distinguished.
In the empirical part the conclusions of the examination are presented, showing, among others, part of
the family and the school environment in the development of left-handed students’ ability.