• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Wydział Pedagogiki i Psychologii (WP)
  • Monografie / Rozdziały (WP)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Razem czy osobno? Koedukacja w perspektywie historycznej i współczesnej

Thumbnail
View/Open
Razem czy osobno?... (137.6Kb)
Author:
Dormus, Katarzyna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Razem czy osobno? Współczesne mity, klisze i szablony edukacyjne / redakcja naukowa Bożena Muchacka, Michał Głażewski, Bożena Pawlak, Aleksandra Litawa. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2017. - S. 19-[32]
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
coeducation
education
learning
mixed-sex education
school
Date: 2017
Metadata
Show full item record
Abstract
The debate on the pros and cons of coeducation began in the Polish territories during the 1870s. Teachers, feminists, and ordinary left-leaning people were particularly active in advocating for coeducation. The most heated part of the debate revolved around the potential impact of introducing coeducation in secondary schools: the effects of coed learning on one’s educational outcomes, character development, and social views. Further, coeducation played a role in the wider debate about differences between the nature of men and women. Despite the spread of coeducation in the post-WWII world, the topic is still being debated, and the question of whether coeducation does more good than harm remains unanswered.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12700
Collections
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image