Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-8 z 8
Prawidłowości tworzenia i odbioru metafor w języku uczniów : ujęcie lingwistyczno-edukacyjne
(2006)
Rozprawa jest próbą spojrzenia na metaforę uczniowską z pozycji Analizę
metafor uczniowskich przeprowadzono z punktu widzenia kognitywizmu - (podział metafor wg propozycji J. Lakoffa i M. Johnsona na m. ontologiczne, ...
Kategoria przypadka w dyskursie wczesnoszkolnym : gramatyka, semantyka, pragmatyka
(2004)
Rozprawa stanowi próbę ukazania akwizycji kategorii przypadka (dopełniacza parametrycznego i metaforycznych użyć biernika z przyimkiem "na") u uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Praca ta mieści się w kręgu kognitywnej ...
Konstrukcje orzeczenia modalnego w wypowiedziach dzieci w wieku przedszkolnym : ujęcie lingwoedukacyjne
(2011)
Celem rozprawy jest próba interpretacji orzeczenia modalnego z punktu widzenia lingwistyczno-edukacyjnego. Dwuwymiarowość zjawiska akwizycji polega na: wyznaczeniu stopnia opanowania konstrukcji orzeczenia modalnego z ...
Leksykalne wykładniki relewancji i modalności wartościującej w dyskursie szkolnym (część pierwsza: rozdz. I-VII, część druga: rozdz. VIII-XII)
(2008)
Tytuł pracy: Leksykalne wykładniki relewancji i modalności wartościującej w dyskursie szkolnym Praca zawiera następujące rozdziały:
Wprowadzenie (s. 1-6)
Relewancja i redundancja w ujęciu strukturalistycznym i ...
Definicja językowo-kulturowa w diagnozowaniu wiedzy semantycznej uczniów ze szkół specjalnych
(2002)
Przedmiotem pracy doktorskiej było ukazanie możliwości zastosowania zaproponowanych przez J. Anusiewicza definicji językowo - kulturowych w lingwoedukacyjnej diagnozie wiedzy semantycznej uczniów ze szkół specjalnych.
Dzięki ...
Formy pierwszej i drugiej osoby w dyskursie szkolnym : (studium pragmalingwistyczne)
(2008)
Celem rozprawy jest próba analizy i klasyfikacji pragmatyczno-semantycznej form pierwszej i drugiej osoby czasowników występujących w kontekście dyskursu edukacyjnego. Rozprawa składa się z dwóch części (teoretycznej i ...
"Wolność-niewola" - wzbogacanie struktur semantycznych w języku uczniów gimnazjum
(2009)
Temat pracy koncentrował się wokół języka wartości. Przyjęta procedura badawcza zmierzała nie tylko do diagnozy rozumienia i wartościowania wolności i niewoli, lecz także do pogłębienia struktur semantycznych obu pojęć w ...
Odchylenia od norm ortograficznych w wypracowaniach uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych : próba ustalenia list frekwencyjnych
(1996)
Praca charakteryzuje wyraz ortograficzny w jego relacjach do innych rodzajów wyrazów: fonetycznego, fonologicznego, gwarowego, obcego itp.
Analiza 2500 wypracowań uczniów metodami statystycznymi pokazuje frekwencję ...