• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Serie Wydawnicze
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Polityka państw członkowskich i prawne instrumenty Unii Europejskiej na rzecz równouprawnienia płci w edukacji

Thumbnail
View/Open
Polityka państw członkowskich... (498.0Kb)
Author:
Wojniak, Justyna
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Szkoła twórcza w odtwórczym świecie / pod red. Jana Krukowskiego i Anny Wołoch. - Kraków, 2013. - S. [487]-503 (Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej, ISSN 2300-2689 ; 2)
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
gender inequality
stereotype
gender equality policy
law of the European Union
Date: 2013
Metadata
Show full item record
Abstract
The issue of gender inequality in education is of interest not only educational researchers, as it was also reviewed by the European Commission, which makes this issue an important element of EU policy. The paper examines the status of implementation and draft programs of gender policy in education in selected European Union countries, most of which has taken such initiatives. It is worth to underline that among the countries that have not developed such programs are Estonia, Italy, Hungary and Slovakia, as well as Poland. The commitment to implement programs preventing gender discrimination in education derives from the adoption of the law of the European Union (acquis communautaire), particularly in the field of gender equality. Therefore, an overview of the acts of the European Union legislation (treatises, directives and recommendations) seems necessary, as well as examples of initiatives undertaken due to availability of EU funds intended for anti-discrimination projects, which is an additional factor inspiring efforts of the governments of the Member States in this area.
URI
http://hdl.handle.net/11716/202
Collections
  • Biblioteka Współczesnej Myśli Pedagogicznej ; 2
  • Monografie / Rozdziały (WP)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image