Search
Now showing items 1-10 of 13
Rola matematycznych programów komputerowych w pozalekcyjnej pracy ucznia
(2010)
Praca podejmuje problem wykorzystania nowych technologii, w szczególności matematycznych programów komputerowych w procesie nauczania i uczenia się matematyki. Tym, co przede wszystkim wyróżnia tę pracę od innych, związanych ...
Proces rozwiązywania zadania na różnych poziomach wiedzy i doświadczenia matematycznego
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2005)
Piśmiennictwo matematyczne polskie okresu porozbiorowego (1795-1918)
(1995)
W pracy szeroko i wyczerpująco omówiono piśmiennictwo matematyczne w języku polskim w okresie porozbiorowym - lata
1795-1918. Szczególnie uwzględniono prace takich matematyków jak Franciszek Mertens, Julian Sochocki i ...
Использование современных технических средств обучения при изучании математики в школах Польши
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1998)
"Krakowska szkoła dydaktyki matematyki"
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1984)
W ocenie dorobku naukowego prof. dr Anny Zofii Krygowskiej, dokonanej przez wybitnego matematyka i dydaktyka
matematyki, profesora Uniwersytetu w Utrechcie, Hansa Freudenthala czytamy:
"Wśród wielu osób prowadzących ...
Стохастика в математике ”для всех” : cтохастика в школе как математика в стадии созидания и как новый элемент математического и общего образования : дидактический очерк
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1991)
Praca zawiera propozycję włączania problematyki stochastycznej (jako pewnej fuzji elementów probabilistyki i
statystyki matematycznej) do matematyki dla wszystkich i to na stosunkowo elementarnym etapie nauczania.
Przedstawiona ...
Analiza matematyki szkolnej z punktu widzenia metod i środków informatyki
(1987)
W pracy rozpatruję zagadnienie zastosowania metod i środów informatyki w nauczaniu matematyki w szkole podstawowej.
Na ogól mówiąc o informatyce w szkole mamy na myśli wykorzystanie elektronicznego sprzętu obliczeniowego ...
Matematyczne uogólnianie : możliwości uczniów i praktyka nauczania
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2012)
Ze względu na empiryczny charakter pracy część teoretyczną ograniczam do rozdziału I, w którym analizuję pojęcie
uogólniania głównie z punktu widzenia dydaktyki matematyki, w powiązaniu z psychologią i filozofią ...
Postawy uczniów klasy czwartej szkoły podstawowej wobec zadań matematycznych
(1984)
Podjęcie badań nad rozwojem postawy ucznia wobec problemu matematycznego postulowano już od szeregu lat. Badania
omawiane w niniejszej pracy mają charakter przygotowawczy i sondażowy, gdyż zajmuję się w nich nie tyle ...