Search
Now showing items 1-7 of 7
Nauczanie matematyki w krakowskiej Szkole Nowodworskiej w latach 1588-1914
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2004)
Próba przeniesienia na grunt szkoły jemeńskiej pewnych doświadczeń nauczania matematyki wypracowanych w Polsce, w szczególności z zakresu liczb całkowitych i ułamków
(1993)
W rozprawie przedstawiono system oświaty oraz programy i stan nauczania matematyki w Jemenie. Badania dotyczyły
możliwości adaptacji polskich koncepcji nauczania ułamków i liczb ujemnych na grunt Jemenu. Odpowiedź jest ...
"Krakowska szkoła dydaktyki matematyki"
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1984)
W ocenie dorobku naukowego prof. dr Anny Zofii Krygowskiej, dokonanej przez wybitnego matematyka i dydaktyka
matematyki, profesora Uniwersytetu w Utrechcie, Hansa Freudenthala czytamy:
"Wśród wielu osób prowadzących ...
Rola dydaktyczna środków graficznych w nauczaniu rachunku prawdopodobieństwa w szkole podstawowej
(1988)
Zadaniem niniejszej pracy jest zbadanie i próba odpowiedzi na pytanie jaką rolę spełniają środki graficzne w nauczaniu szkolnym rachunku prawdopodobieństwa. Jest to ogólny cel badań. Przedstawiona praca jest w moim przekonaniu ...
Analiza matematyki szkolnej z punktu widzenia metod i środków informatyki
(1987)
W pracy rozpatruję zagadnienie zastosowania metod i środów informatyki w nauczaniu matematyki w szkole podstawowej.
Na ogól mówiąc o informatyce w szkole mamy na myśli wykorzystanie elektronicznego sprzętu obliczeniowego ...
Wyniki nauczania matematyki uczniów szkół podstawowych w latach 1974-1975 i niektóre czynniki mające wpływ na poziom tych wyników
(1984)
Głównym celem mojej pracy jest danie odpowiedzi na pytanie, czy wyniki nauczania matematyki uczniów szkół
podstawowych były adekwatne do wyników nauczania określonych przez program nauczania matematyki.
W badaniach ...
Rola kalkulatora graficznego w rozwijaniu twórczych postaw uczniów w trakcie nauczania i uczenia się matematyki
(2019-01-29)
Wykształcenie matematyczne spełnia ogromną rolę w wychowaniu wszechstronnie rozwiniętego człowieka i jest ważnym
czynnikiem kształtowania jego twórczej osobowości. Zaobserwowawszy, że obecnie ożywił się proces poszukiwania ...