Search
Now showing items 1-10 of 21
Pedagogiczne i psychospołeczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec integracji szkolnej dzieci niepełnosprawnych
(1998)
Prezentowane w pracy badania miały na celu określenie predyktorów wyznaczających postawy nauczycieli wobec integracji szkolnej dzieci niepełnosprawnych w porównaniu z osobami wykonującymi odmienny zawód. Jako grupy kontrolne ...
Uwarunkowania postaw : nauczyciele i inne grupy zawodowe wobec integracji szkolnej dzieci niepełnosprawnych
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2000)
This paper consists of two parts: in part one, theoretical frames of empirical investigations
are set forth, and these are then considered in part two.
Chapter One deals with a school integration problem. Upon the ...
Studies on communication and coping with stress
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2006)
The book, in two parts, presents a collection of studies end theoretical analyses
related to the phenomena of communication and coping with stress.
The first part presents the research into basic skills necessary for ...
Studies on empathy
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2000)
For the last decade we have observed changes in the educational systems in
many countries. One of the symptoms of these changes is the new approach to
learners. The learners have become the focus of attention in the ...
Współczesne modele integracji szkolnej dzieci niepełnosprawnych
(2003)
The process of education and revalidation of children presenting health and developmental disorders is so
specific and diversified, that it is impossible to perform it by means of one method implemented in the structure ...