Search
Now showing items 1-10 of 45
Kreatywność nauczyciela czynnikiem sprzyjającym jakości procesu dydaktycznego
(2015-12-10)
Głównym problemem badawczym było dla mnie pytanie: W jakim zakresie kreatywne dostosowywanie przez nauczyciela metod i form współpracy z uczniami do zmieniających się uwarunkowań, sprzyja jakości szkolnego procesu ...
Wyzwania edukacji międzykulturowej w Polsce wśród mniejszości etnicznych - przykład grupy romskiej, wybrane problemy
(2012)
Artykuł jest próbą ukazania, w kontekście ostatnich lat - od 6 stycznia 2005 r.,
czyli od momentu zaistnienia ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych
oraz o języku regionalnym - wydarzeń dotyczących edukacji ...
Szkoła nowych czasów
(2013)
Polska szkoła wczoraj i dziś
(2015)
Autor artykułu koncentruje się wokół kilku kluczowych kwestii dla przyszłości polskiej edukacji. Dokonując analizy wertykalnej, poszukuje odpowiedzi na pytania: Jaka wartość, czy grupa wartości są tymi, które organizują ...
Kryzys i zmiana : studia nad przemianami edukacyjnymi w Polsce w latach dziewięćdziesiątych
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2001)
The social and political turning point, that in 1989 caused a change in the political system in Poland, has as well influenced the educational system. There appeared a chance of a radical rebuilding of the educational ...
Inkluzja edukacyjna osób z uszkodzonym narządem słuchu - potrzeby i rzeczywistość
(2015)
W niniejszym artykule poruszone zostaną zagadnienia związane z dylematami kształcenia osób z uszkodzonym narządem słuchu. Organizacja procesu edukacyjnego w dzisiejszych czasach stwarza nowe możliwości, a ukierunkowana ...
Edukacja obywatelska w Polsce po 1989 roku na przykładzie Fundacji im. Stefana Batorego
(2016-04-08)
Celem przygotowywanej rozprawy doktorskiej jest przeanalizowanie zmian zachodzących w procesie edukacji obywatelskiej w Polsce po 1989 roku, z uwzględnieniem procesu transformacji społeczeństwa od ustroju socjalistycznego ...
Wartości kształcenia we współczesnej szkole
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2010)
W książce na bazie literatury pedagogicznej, psychologicznej, socjologicznej, filozoficznej, dokonano klasyfikacji wartości ważnych w edukacji szkolnej i sformułowano ich definicje. Jako podstawę klasyfikacji przyjęto ...