Search
Now showing items 1-10 of 14
Kreatywność nauczyciela czynnikiem sprzyjającym jakości procesu dydaktycznego
(2015-12-10)
Głównym problemem badawczym było dla mnie pytanie: W jakim zakresie kreatywne dostosowywanie przez nauczyciela metod i form współpracy z uczniami do zmieniających się uwarunkowań, sprzyja jakości szkolnego procesu ...
Przeszkody i nieporozumienia w rozmowie nauczyciela z uczniem
(2015)
Komunikacja pomiędzy nauczycielami i uczniami narażona jest na szereg trudności wynikających między innymi z zajmowanych pozycji, doświadczeń i nagromadzonych emocji. W artykule przedstawiono najważniejsze czynniki zakłócające ...
Adaptacja twórcza nauczycieli w pierwszych latach pracy zawodowej
(2016-06-13)
Celem niniejszej dysertacji było przedstawienie przebiegu twórczej adaptacji nauczycieli w pierwszych latach pracy zawodowej. Zagadnienie to jest aktualne i istotne nie tylko z punktu widzenia tej grupy zawodowej. Każdy ...
Słabe punkty w kształceniu pedagogicznym nauczycieli: umiejętności interpersonalne : próba przełamania impasu
(2012)
W prezentowanym tekście koncentruję się na relacjach interpersonalnych pomiędzy
nauczycielami w środowisku ich pracy oraz nauczycielami a dyrektorem.
Przedstawiam także atmosferę pracy, na którą relacje interpersonalne
mają ...
System awansu nauczycieli w kontekście ich rozwoju zawodowego
(2015)
W pracy pt. „System awansu nauczycieli w kontekście ich rozwoju zawodowego przyjęłam jako ramowy problem badawczy
pytanie: W jakim stopniu system awansu nauczycieli jest czynnikiem determinującym ich rozwój zawodowy oraz ...
Wybrane etyczne aspekty zawodu nauczyciela : rozważania wokół problemu prawdy
(2012)
Artykuł podejmuje próbę refleksji nad zagadnieniem wybranych etycznych aspektów zawodu
nauczyciela w kontekście problematyki prawdy. Sam związek prawdy i etyki wydaje się czymś
zasadniczym. Rozerwanie tych dwóch kategorii ...
Wielostronne nauczanie w świetle badań empirycznych
(Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Kraków, 1991)
Głównym celem nieustannych poszukiwań dróg prowadzących do unowocześnienia procesu nauczania, do jego
intensyfikacji i optymalizacji, jest wyzwolenie u uczniów ich pełnej aktywności. Naprzeciw temu zapotrzebowaniu ...
Zaniedbane obszary w procesie kształcenia do zawodu nauczyciela
(2017)
W prezentowanym artykule odniesiono się do kształcenia kandydatów do
zawodu nauczyciela. Bazując na podstawowych kompetencjach niezbędnych do pracy
nauczyciela w zmieniającej się szkole wskazano najsłabsze obszary, które ...
Przywództwo edukacyjne dyrektora szkoły a twórcze orientacje nauczycieli
(2020-11-05)
Rozprawa doktorska stanowi studium teoretyczno-empiryczne, a głównym jej celem jest
poznanie roli przywództwa edukacyjnego dyrektora szkoły w kształtowaniu twórczych orientacji
życiowych nauczycieli.
Dysertacja składa ...
Dylematy doświadczania przez nauczycieli poczucia własnej wartości
(2013)
Poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie: kim powinien być nauczyciel jako człowiek
i profesjonalista, który posiada idealne zestawienie cech osobowych i kompetencji
zawodowych, poświęcono wiele miejsca w rozważaniach na temat ...