Browsing Monografie / Rozdziały (WP) by Title
Now showing items 301-320 of 707
-
O kształceniu specjalistów zarządzania kryzysowego na przykładzie oferty edukacyjnej Katedry Bezpieczeństwa i Edukacji Obywatelskiej Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie
(2013)Jedną z ważniejszych funkcji państwa jest zapewnienie obywatelom poczucia bezpieczeństwa, a więc podstawowych warunków ochrony przed potencjalnymi i realnymi zagrożeniami. Poprawnie zorganizowane społeczeństwo jest ... -
O początkowej nauce czytania
(2011) -
O świadomości ekologicznej
(2011) -
O ukrzesłowieniu rodziców w szkole
(2015)Dobra współpraca pomiędzy szkołą i rodzicami dziecka ma istotny wpływ na jego funkcjonowanie w środowisku szkolnym. Niestety badania naukowe i obserwacja szkolnej codzienności przynoszą smutny obraz, a relacje pomiędzy ... -
Obraz samego siebie a zachowanie młodzieży niepełnosprawnej ruchowo
(Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków, 2002)Pedagogika współczesna stawia sobie trzy podstawowe pytania: 1. Kim jest człowiek? 2. Kim się staje pod wpływem działania? 3. Kim ma być człowiek? Pytania te odnoszą się do trzech sfer rzeczywistości pedagogicznej, w ... -
Obywatel w społeczeństwie sieci. Warunki i narzędzia społecznej partycypacji w ponowoczesnym świecie
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2016)Przedmiotem monografii są zagadnienia dotyczące roli, pozycji i koncepcji obywatela w ponowoczesnym świecie oraz kontekst i warunki, w jakich współcześnie mamy do czynienia ze zjawiskiem społecznej partycypacji. Punktem ... -
Ocena efektów programu poznania oraz wspierania zdolności dziecka w edukacji wczesnoszkolnej – raport z badań
(2016)Artykuł wprowadza czytelnika w problematykę tradycyjnych i współczesnych sposobów rozumienia, diagnozowania oraz wspierania zdolności, a także związków zdolności z kategoriami twórczości i mądrości. Sposób rozumienia ... -
Ocena i wspomaganie zdolności intelektualnych uczniów szkoły specjalnej
(Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2016)Człowiek stanowi wielowymiarową, lecz niepodzielną całość – choć nie podajemy w wątpliwość tego założenia, zdecydowaliśmy się ukierunkować naszą pracę diagnostyczną na obszar funkcjonowania uczniów, który w najbardziej ...