• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
Search 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia
  • 2012, Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 4
  • Search
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia
  • 2012, Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 4
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 17

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Thumbnail

Применение методов математической статистики в научных исследованиях 

Афансьев, Владимир Васильевич (2012)
In this paper, the autor presents the basic concepts and theorems concerning methods of mathematical statistics and its application in the domain of empirical research. Several examples presented in the paper can be ...
Thumbnail

Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 110. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia 4 

Unknown author (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków, 2012)
Thumbnail

O pewnym sposobie kontroli rozumienia wybranych pojęć z analizy matematycznej przez studentów studiów matematycznych 

Ciesielska, Danuta; Powązka, Zbigniew (2012)
In the last years in Poland new standards for the matriculation examination have been established, especially in mathematics. Subsequently, for many years at the Pedagogical University of Krakow research has been conducted ...
Thumbnail

Przyczynek do badań nad twórczą postawą studentów podczas rozwiązywania zadań matematycznych 

Major, Joanna; Powązka, Zbigniew (2012)
In this paper, we understand the term "creative attitude" to denote an action of the learner which consists in undertaking creative activity. This activity can take different forms, such as: discovery, invention, a ...
Thumbnail

Współczesne problemy i praktyka kształcenia matematycznego studentów 

Pardała, Antoni (2012)
The subject matter of this paper relates to one of the modern research trends in teaching mathematics: the problems of quality of mathematical education of pupils and students in the twenty-first century in different ...
Thumbnail

Przykłady zagadnień z różnych działów matematyki niezbędnych do studiowania teorii miary 

Chronowski, Antoni; Powązka, Zbigniew (2012)
In the education of mathematicians, including teachers of mathematics, the measure theory plays an important role. From the experience in and research on teaching the measure theory it follows that one of the important ...
Thumbnail

Kształcenie przyszłych nauczycieli matematyki - wyzwanie edukacyjne 

Żeromska, Anna K. (2012)
The purpose of this paper is to draw attention to the still current (as compared to the reform of higher education) issue: how should we train mathematics teachers in order to attain the desired outcomes? The article presents ...
Thumbnail

Z badań nad trudnościami studentów w rozumieniu pojęcia miary i całki 

Powązka, Zbigniew (2012)
Measurement is an important form of human activity. It appears at all levels of secondary school education, while discussing the length of a segment, the area of a plane figure and the volume of a solid. The definition ...
Thumbnail

Актуаьные проблемы современной методики обучения математике 

Утеева, Роза Азербаевна (2012)
The article analyzes the development of the concept of methodical system of teaching mathematics. Various approaches (A. Pyshkalo, G. Sarantsev, T. Ivanova, N. Stefanova, etc.) to the concept of methodical system of ...
Thumbnail

O elementach logiki erotetycznej w edukacji matematycznej 

Rams, Tadeusz (2012)
Asking questions is one of the most common activities of mathematics teachers at various levels of education. Moreover, the way the teachers formulate questions has profound impact on the results of teaching, especially on ...
  • 1
  • 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Discover

AuthorPowązka, Zbigniew (4)Górowski, Jan (3)Łomnicki, Adam (3)Błaszczyk, Piotr (2)Pardała, Antoni (2)Chronowski, Antoni (1)Ciesielska, Danuta (1)Hilbert, David (1)Klakla, Maciej (1)Major, Joanna (1)... View MoreSubjectmeasure (2)problems (2)achievement control and rating (1)Archimedean field (1)coefficient of correlation (1)continuity (1)creative attitude (1)current areas of research to the improvement of quality of mathematical education (1)discover theorems in teaching mathematics (1)erotetic logic (1)... View MoreDate Issued2012 (17)Has File(s)
Yes (17)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image