Uwaga, Roszpunka!
View/ Open
Author:
Baluch, Alicja
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 135, Studia de Cultura 5 (2013), s. [17]-23
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
adaptacjaarchetypy
holding
„dzieci drzewa”
rozłączenie
poziomy lektury
adaptation
archetypes
holding
“children of the tree”
discontinuity
levels of reading
Date: 2013
Metadata
Show full item recordDescription:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Abstract
Adaptations of classic children’s stories, especially fairytales and fables, are very popular
among today’s publishers.
Those adaptations, not necessarily done correctly, often confuse the audience, especially
those who are not familiar with the originals, and therefore will not notice the changes
destructive to the story. I will try to explain what exactly causes this “damage”, also affecting
the youngest, most trusting listeners, namely children, on the example of Grimm brothers’
“Rapunzel”, and its adaptations into literary and animated versions.