dc.contributor.author | Baluch, Alicja | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2020-12-05T11:00:29Z | |
dc.date.available | 2020-12-05T11:00:29Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 135, Studia de Cultura 5 (2013), s. [17]-23 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/9727 | |
dc.description | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.description.abstract | Adaptations of classic children’s stories, especially fairytales and fables, are very popular
among today’s publishers.
Those adaptations, not necessarily done correctly, often confuse the audience, especially
those who are not familiar with the originals, and therefore will not notice the changes
destructive to the story. I will try to explain what exactly causes this “damage”, also affecting
the youngest, most trusting listeners, namely children, on the example of Grimm brothers’
“Rapunzel”, and its adaptations into literary and animated versions. | en_EN |
dc.description.sponsorship | Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna
Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego
w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w
Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych". | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | adaptacja | pl_PL |
dc.subject | archetypy | pl_PL |
dc.subject | holding | pl_PL |
dc.subject | „dzieci drzewa” | pl_PL |
dc.subject | rozłączenie | pl_PL |
dc.subject | poziomy lektury | pl_PL |
dc.subject | adaptation | en_EN |
dc.subject | archetypes | en_EN |
dc.subject | holding | en_EN |
dc.subject | “children of the tree” | en_EN |
dc.subject | discontinuity | en_EN |
dc.subject | levels of reading | en_EN |
dc.title | Uwaga, Roszpunka! | pl_PL |
dc.title.alternative | Watch out for Rapunzel! | en_EN |
dc.type | Article | pl_PL |