• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2013, Studia de Cultura 5
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Cultura
  • 2013, Studia de Cultura 5
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sensotwórcze możliwości adaptacyjne typografii kinetycznej. Rekonesans badawczy

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Sensotwórcze możliwości... (380.6KB)
Autor:
Starachowicz, Katarzyna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 135, Studia de Cultura 5 (2013), s. [169]-177
Język: pl
Słowa kluczowe:
typografia
typografia kinetyczna
typography
kinetic typography
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Kinetic Typography is, generally speaking, animated text. It has been considered purely in terms of graphics as well as a new kind of communication, bringing some of the expressive power of film. It is worth looking at kinetic typography in the context of typography in general, the art in which signs (letters) refer to the text – a linguistic form with a certain meaning. This kind of animation highlights tropes in the given text, dictates the pace of reading, and refers to meaning itself, building “illustrations” to the text from individual glyphs, and rendering the atmosphere of the narrative situation. In the end, the animation gains a polyphonic character, when the narration from the text is carried out in parallel with the narration resulting from the graphical layer of the message, which helps building ironic or humorous tension. That proves that kinetic typography is semantically emancipating, although it is still an adaptation.
URI
http://hdl.handle.net/11716/9739
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2013, Studia de Cultura 5

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image