Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 965
Kadra dowódcza SZP-ZWZ-AK Konzentrationslager Auschwitz-Birkenau 1940-1945
(2006)
Praca prezentuje stu siedemdziesięciu ośmiu członków kadry kierowniczej SZP-ZWZ-AK - przebieg ich służby w Wojsku Polskim i w konspiracji oraz przyczyny aresztowania, osadzenia w więzieniach, deportowania do KL Auschwitz ...
Looking for predictors of attitudes towards mainstreaming of exceptional children
(Šiaulių Universitetas, 2006)
The paper presents five various areas where the research has been conducted. The main part of the paper is description of researches related to personality characteristics of teachers (Kossewska,
2000; Kliś, Kossewska, ...
Aggression and social skills in Polish students of lower secondary schools
(Šiaulių Universitetas, 2006)
The present study is aimed at establishing the relationships between aggressive antisocial
behaviour and social skills in students of lower secondary schools.
By utilizing S.B.G. Eysenck’s Impulsivity ...
Factors of interpersonal aggression prevention in Polish adolescents - personality and system of values
(Šiaulių Universitetas, 2009)
Shalom Schwartz defined the core values "as desirable, trans-situational goals, varying in importance that serve as guiding principles in people’s lives". The value types proposed by Schwartz were as follows: power, ...
Ziemia Sądecka od XVI do końca XVIII wieku w świetle słownictwa ksiąg sądowych wiejskich : studium leksykalne
(2007)
Praca przedstawia stan polskiej leksyki dotyczącej wsi w dobie staro- i średniopolskiej. Ekscerpacji materiału dokonano z ksiąg sądowych wiejskich ziemi sądeckiej. Słownictwo wiejskie zostało opisane w ramach 11 pól ...
Zagadnienie realizmu magicznego w polskiej literaturze dla dzieci
(2006)
Rozprawa dotyczy problemu realizmu magicznego w polskiej literaturze dla dzieci, zagadnienia dotąd nie podejmowanego przez rodzimych literaturoznawców. Przedstawia źródła i dzieje nurtu zwanego realizmem magicznym w ...
Badanie rozumienia tekstów i budowania wypowiedzi w języku pisanym przez niesłyszących uczniów szkoły specjalnej (klasy gimnazjalne)
(2004)
Celem pracy było wykazanie błędnych metod nauczania dzieci niesłyszących, kształcących się w szkole specjalnej. Badaniami objętych zostało 37 uczniów pierwszych i drugich klas gimnazjalnych. Autorka stworzyła własne narzędzie ...