• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Humanistycznych (WH)
  • Artykuły naukowe (WH)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uczeń zdolny – szansa czy zagrożenie?

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Uczeń zdolny... (287.9KB)
Autor:
Matras-Mastalerz, Wanda
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 68, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 7 (2009), s. [266]-274
Język: pl
Data: 2009
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
Human talents constitute wealth for each community, therefore talented individuals should be taken care of from the earliest age in order to maintain their cognitive activity, awaken their interests, develop a creative attitude and use their predispositions. Intelligence is a potential talent, in order to fully make use of it we have to develop the ability of creative thinking. At the same time we have to remember that gifted pupils are difficult pupils. Frequently intolerant towards other, they are inquisitive, determined to show that they are right and to question teachers’ opinions. They are individuals who do not take heed of consequences of their behaviour and their different hierarchy of values leads to their alienation from a group. A proper development of a gifted pupil’s psyche can be enhanced by bibliotherapy conducted at or outside of school by psychologists, therapists or librarian-bibliotherapists. A key to gifted persons’ success lies in their exceptional passion, focus on chosen fields and the support of their community. Frequently, life achievements depend more on a personality, on a coincidence which makes it possible to show one’s talent and a proper motivation than on the intelligence quotient.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10156
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2009, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 7
  • Artykuły naukowe (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image