• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Wydział Humanistyczny
    • Artykuły naukowe (WH)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Wydział Humanistyczny
    • Artykuły naukowe (WH)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Uczeń zdolny – szansa czy zagrożenie?

    Thumbnail
    View/Open
    Uczeń zdolny... (287.9Kb)
    Author:
    Matras-Mastalerz, Wanda
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 68, Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 7 (2009), s. [266]-274
    xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
    Date: 2009
    Metadata
    Show full item record
    Description:
    Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
    Abstract
    Human talents constitute wealth for each community, therefore talented individuals should be taken care of from the earliest age in order to maintain their cognitive activity, awaken their interests, develop a creative attitude and use their predispositions. Intelligence is a potential talent, in order to fully make use of it we have to develop the ability of creative thinking. At the same time we have to remember that gifted pupils are difficult pupils. Frequently intolerant towards other, they are inquisitive, determined to show that they are right and to question teachers’ opinions. They are individuals who do not take heed of consequences of their behaviour and their different hierarchy of values leads to their alienation from a group. A proper development of a gifted pupil’s psyche can be enhanced by bibliotherapy conducted at or outside of school by psychologists, therapists or librarian-bibliotherapists. A key to gifted persons’ success lies in their exceptional passion, focus on chosen fields and the support of their community. Frequently, life achievements depend more on a personality, on a coincidence which makes it possible to show one’s talent and a proper motivation than on the intelligence quotient.
    URI
    http://hdl.handle.net/11716/10156
    Collections
    • Artykuły naukowe (WH)
    • Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia 7

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback

    Deklaracja dostępności
    Theme by 
    Atmire NV
    Logo
    Budowa Repozytorium Uniwersytetu Pedagogicznego została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    Login

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback

    Deklaracja dostępności
    Theme by 
    Atmire NV
    Logo
    Budowa Repozytorium Uniwersytetu Pedagogicznego została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.