Self-esteem and forming of the child’s personal boundaries in the parenting process
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Hudy, Joanna
Hudy, Wiktor
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 180, Studia Technica 8 (2015), s. [25]-29
Język: en
Słowa kluczowe:
self-esteemfeelings of acceptance
boundaries
Data: 2015
Metadata
Pokaż pełny rekordOpis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".Streszczenie
Education should establish a balance between firmness and respect for children to have
proper self-esteem. It often happens that when there is discipline, there is no respect, which
lowers the self-esteem of the child. When there is respect, there is no discipline. Respectable
discipline is possible, but only if the parents accept the child’s feelings, so that they know and
understand that their own child and his needs. In return, the child opens up to the contact
with the parents and willingly accepts borders given by the parents. A parent becomes
a child’s guide.