Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZiółkowska-Weiss, Kamilapl_PL
dc.date.accessioned2021-01-31T13:50:40Z
dc.date.available2021-01-31T13:50:40Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 221, Studia Geographica 10 (2016), s. [66]-82pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/10349
dc.descriptionDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.description.abstractCelem artykułu jest omówienie specyfiki działalności polskich biur podróży w Chicago, które niewątpliwie wpływają na wybierane destynacje turystyczne mieszkańców tego miasta. Autorka pragnie przedstawić dane, które zostały zebrane od 16 z 27 biur podróży działających na terenie objętym badaniem, dzięki przeprowadzonym wywiadom pogłębionym z pracownikami oraz właścicielami biur podróży. Badania prowadzone były w 2014 roku. Dzięki danym z biur podróży przedstawione zostaną destynację najczęściej wybierane przez Polaków, liczba klientów, ilość wydawanych przez nich pieniędzy oraz specyfika funkcjonowania polskich biur podróży w Chicago. Dokonana zostanie dokładna charakterystyka największych i najprężniej działających polskich biur podróży w Chicago takich jak: RekTravel, Saint Bernard Travel, Alma Travel Agency oraz Exotica Travel. Z badań sondażowych przeprowadzonych przez autorkę wynika, że pomimo rozwoju internetowych biur podróży, znaczna część chicagowskiej Polonii korzysta z tradycyjnych biur podróży, a swoje podróże planuje ze znacznym wyprzedzeniem. Artykuł ma charakter badawczy.pl_PL
dc.description.abstractIn the paper the activity of the Polish travel agencies in Chicago that undoubtedly influence the chosen tourist destinations of the inhabitants of this city will be discussed. The author wishes to present that data that has been gathered from 16 out of 27 travel agencies providing the activity within the area subject to research. The research was conducted in the years 2013 and 2014. Thanks to data from the travel agencies the destinations which are most frequently chosen by the Poles, the number of clients, the amount of money spent by them as well as specificity of functioning of the Polish travel agencies in Chicago will be shown. The accurate characterization of the largest and strongest travel agencies in Chicago, such as: RekTravel, Saint Bernard Travel, Alma Travel Agency and Exotica Travel will be provided. Specific forms of organization of travel (particularly to Poland) that are organized by private people and Polish schools will be described. The data related to how long in advance Polish people living in Chicago plan their holiday and which organizational form of the trips they choose most often will also be presented.en_EN
dc.description.sponsorshipDokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectChicagopl_PL
dc.subjectbiuro podróżypl_PL
dc.subjectturystykapl_PL
dc.subjectPoloniapl_PL
dc.subjectChicagoen_EN
dc.subjecttravel agenciesen_EN
dc.subjecttourismen_EN
dc.subjectPolish peopleen_EN
dc.titleZnaczenie działalności polskich biur podróży w Chicagopl_PL
dc.title.alternativeThe importance of activity of the polish travel agencies in Chicagoen_EN
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord