• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Institutionem et Educationem Pertinentia
  • 2010, Studia ad Institutionem et Educationem Pertinentia 2
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia ad Institutionem et Educationem Pertinentia
  • 2010, Studia ad Institutionem et Educationem Pertinentia 2
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Naukowe związki łódzkich historyków wychowania z Krakowem

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Naukowe związki... (271.0KB)
Autor:
Michalska, Iwona
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 77, Studia ad Institutionem et Educationem Pertinentia 2 (2010), s. [57]-66
Język: pl
Data: 2010
Metadata
Pokaż pełny rekord
Opis:
Dokument cyfrowy wytworzony, opracowany, opublikowany oraz finansowany w ramach programu "Społeczna Odpowiedzialność Nauki" - modułu "Wsparcie dla bibliotek naukowych" przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego w projekcie nr rej. SONB/SP/465103/2020 pt. "Organizacja kolekcji czasopism naukowych w Repozytorium UP wraz z wykonaniem rekordów analitycznych".
Streszczenie
For decades, historians of education from the University of Łódź have been related to the scientific circles of Cracow in various ways. Some of them studied and obtained scientific degrees at the Jagiellonian University; others would take their semester practical training under the supervision of Cracow scientists. Yet the most prominent kind of contacts is that connected with search for and collection of source materials in Cracow archives, to be used in doctoral dissertations, habilitation works, and other publications. The majority of these materials were dissertations and articles which were directly or indirectly concerned with the educational past of Galicia. The educational historians of Łódź were also present at the professional jubilees and doctoral degrees renewals of the Cracow scientists, and participated in scientific conferences and sessions. Occasionally, they also entered in scientific cooperation with the pedagogues and educational historians of the Jagiellonian University and the Pedagogical University (previously Pedagogical Academy) on less formal grounds. The longer and shorter visits of scientists from Łódź in Cracow have always been an inspiration to undertake research efforts and were scientifically formative, due to the special atmosphere of the city and, most of all, owing to the kindness and openness of the ”Galicians” towards the guests from ”the Kingdom”. Such has been the destiny of the educational historians from Łódź that their consecutive heads and ”Masters” had in their biographies points of connection with Cracow and its scientists; this must be the reason why they so willingly gave advice, and directed their students and employees on the scientific route to this city.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10496
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2010, Studia ad Institutionem et Educationem Pertinentia 2

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image