Usługi spa i wellness w wybranych krakowskich hotelach
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Żmuda-Pałka, Magdalena
Siwek, Matylda
Kolasińska, Anna
Źródło: Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego. Tom 32, nr 1/2018, s. [63]-75
Język: pl
Słowa kluczowe:
hotelKraków
„przemysł zdrowotny”
spa i wellness
usługa turystyczna
health industry
hotel
Krakow
Spa & Wellness
tourist service
Data: 2018
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Kreowanie zdrowego stylu życia, zwiększająca się świadomość prozdrowotna oraz starzejące
się społeczeństwo spowodowały zmiany na rynku usług turystycznych. Z każdym rokiem przybywa nowych
hoteli oferujących usługi upiększające i poprawiające samopoczucie. W Krakowie, jednym z najlepiej turystycznie
rozwijających się miast europejskich, gdzie występuje nasilona konkurencja, hotele nie poprzestają
na ofercie podstawowej, ale poszukują możliwości wyróżnienia się poprzez dodatkową usługę turystyczną,
stwarzając nowe propozycje spędzania wolnego czasu. Jedną z nich, zgodną z ogólnoświatowym trendem dążenia
do poprawy zdrowia, oferowaną przez krakowskie obiekty noclegowe, jest umożliwienie korzystania
z zabiegów spa i wellness. Hotele oferujące tego typu usługi zwiększają obłożenie i szansę wyróżnienia się
z bogatej infrastruktury turystycznej Krakowa. Celem opracowania jest diagnoza liczby krakowskich hoteli
oferujących usługi spa i wellness na terenie miasta Krakowa w wybranych hotelach. Opracowanie ukazuje
kształtowanie się „przemysłu zdrowotnego”, a także dalsze możliwości rozwoju rynku krakowskiego hotelarstwa
związanego z tymi usługami. Promoting a healthy lifestyle, increasing health awareness and an aging society caused changes in
the tourism services market. Each year new hotels appear offering beauty treatments and services improving
well-being. In Krakow, one of the best developing European cities in terms of tourism, where there is intense
competition, hotels do not stop at the basic offers, but look for opportunities to stand out through additional
tourist services, creating new proposals for spending free time. One of them, consistent with the global trend
of improving health, offered by Krakow hotels, is to provide Spa & Wellness treatments. Hotels offering this
type of services increase their occupancy rate and the chance to stand out among the rich tourist infrastructure
of Krakow. The aim of the study is to diagnose the number of hotels offering Spa & Wellness amenities in
selected hotels in Krakow. The study shows the shaping of the “health industry”, as well as further opportunities
for the Krakow hospitality market associated with these services to develop.