• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Securitate
  • 2021, Studia de Securitate 11
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia de Securitate
  • 2021, Studia de Securitate 11
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Decision-forcing cases – decyzyjne studia przypadku

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Decision-forcing cases (789.7KB)
Autor:
Gudmundsson, Bruce Ivar
Klasa, Marek (tłumaczenie)
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 338, Studia de Securitate 11 (2) (2021), s. [100]-110
Język: pl, en
Słowa kluczowe:
decyzyjne studium przypadku
studium przypadku
gra decyzyjna
metodyka nauczania
decision forcing cases
case study
decision game
teaching methodology
Data: 2021
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
A decision-forcing case is an exercise which asks students to solve a problem faced by an actual person at some point in the past. Because the problem is drawn from real life, a decision- forcing case is a type of case study. Because students are asked to provide specific solutions to a concrete problem, a decision-forcing case is also a kind of decision game. In other words, a decision-forcing case is both a case study that asks students to make a decision and a decision-game based on real facts. A case study that describes an event without asking students to make a decision is not a decision-forcing case. Rather, it is a ‘retrospective case study’. Likewise, a decision game based upon an imaginary scenario is not a decision-forcing case, but a ‘fictional decision game’. Decision-forcing cases offer a variety of benefits to students. Some of these benefits are a function of the links between decision-forcing cases and an actual events. Others derive from the requirement that students examine the case from the point of view of a particular individual. Some of the benefits of learning from decision-forcing cases result from the requirement that students make, explain, and defend decisions. Others are a product of the need to make sense of many different kinds of evidence. A few of the benefits of the use of decision-forcing cases – and these tend to be the most important benefits – come from the interaction of these different aspects. One of these is the fact that decision- forcing cases are inherently engaging. Indeed, if taught properly, they are a great deal of fun. The other is that decision-forcing cases do a far better job of imparting factual knowledge than teaching methods that are solely concerned with the delivery of facts.
URI
http://hdl.handle.net/11716/10929
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2021, Studia de Securitate 11

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image