Security vs. traditional and new media
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Idzik, Jakub
Klepka, Rafał
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 302, Studia de Securitate 10 (1) (2020), s. [29]-40
Język: en
Słowa kluczowe:
mediabezpieczeństwo narodowe
wiadomości
relacje medialne
kampanie medialne
media
national security
news
media relations
media campaigns
Data: 2020
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
The article presents selected links between security and old and new media. The subject of
consideration is the area of communication about security, with particular emphasis on the
issue of media coverage of socio-political reality. Attention is paid to the relations between
the media and terrorism, reporting on armed conflicts and the tasks that the media face in crisis
situations. In addition, the characteristics of relations between security issues and social
media have been made. In conclusion, it was pointed out how the media can influence in the
area of security prevention.
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
Powiązane pozycje
Wyświetlanie pozycji powiązanych tytułem, autorstwem i tematem.
-
Polityczna rozrywka czy nowa retoryka? : w stronę współczesnej widoczności medialnej polityków
Walecka-Rynduch, Agnieszka (2016)Numerous variables must be considered in an analysis of paradigms used to create the image of a politician in the contemporary media space. The author aims to describe the changes that have occurred in Poland in this ... -
Wielkie wyłączenie, czyli jak uczyć o „nowych nowych mediach”
Bauer, Zbigniew (2014)The article is dedicated to the ever growing criticism of large IT corporations that are trying to take the full control over the global Internet. The author analyses the reasons of the setback in the reflexion regarding ... -
Biblioteka Główna Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie w mediach społecznościowych
Milc, Piotr (2021)Internet jest jednym z podstawowych narzędzi pracy we współczesnej bibliotece. Stał się również jednym z kanałów komunikacji z czytelnikiem, a także pozyskiwania nowych użytkowników. Rozwój społeczności internetowych ...