Skąd wyszliśmy i dokąd dążymy
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Paśko, Jan Rajmund
Wydawca:
Gaudeamus
ISBN: 978-80-7435-417-5
Źródło: Výzkum, teorie a praxe v didaktice chemie / přírodovědné a technologické vzdělávání pro XXI. století : sborník příspěvků XXIII. Mezinárodní konference o výuce chemie a IX. Regionálního IOSTE symposia pro Střední a Východní Evropu, Hradec Králové, IX - 2014. - Hradec Králové, 2014. - S. 54-59.
Język: pl
Słowa kluczowe:
nauczanie chemiidydaktyka chemii
komputeryzacja nauczania
Data: 2014
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
Przedstawiono w skrócie kolejne etapy nauczania z uwzględnieniem przedmiotu chemia. Zwrócono uwagę na zmiany, jakie zaszły w dydaktyce w części państw europejskich po I i po II wojnie światowej. Zasygnalizowano zagrożenia płynące z nadmiernej komputeryzacji procesu kształcenia, zwłaszcza chemicznego. Wyrażono obawy czy tak dalece skomputeryzowany proces edukacji będzie w stanie wykształcić ludzkiego człowieka. Jako przeciwwagę dla tego owczego pędu zaproponowano stworzenie dydaktyki Państw Słowiańskich. Na końcu zadano pytanie: I Co dalej? Here the outlines of the learning process with regard to the subject of chemistry are presented. The changes that have occurred in teaching in selected countries in Europę ajter the First and the Second World War are highlighted. Moreover the risk of excessive computerization of the educational process, especially of chemistry classes, is pointed out and discussed. As a counterbalance to this phenomenon the creation of the new form of didactics as a science, namely didactics of the Slavic Countries was propos ed. At the end the ąuestion about the futurę of didactics is asked?