• polski
    • English
  • English 
    • polski
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Geographica
  • 2012, Studia Geographica 3
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Geographica
  • 2012, Studia Geographica 3
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Krakow Valley Golf & Country Club jako innowacyjna atrakcja turystyczna Małopolski

Thumbnail
View/Open
Krakow Valley Golf... (391.7Kb)
Author:
Ziółkowska-Weiss, Kamila
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-citation: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 126, Studia Geographica 3 (2012), s. [98]-108
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-iso: pl
Subject:
innowacja
golf
turystyka
Paczółtowice
Małopolska
Date: 2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Celem artykułu jest pokazanie jednej ze współczesnych atrakcji turystycznych Małopolski Krakow Valley Golf & Country Club. Zaprezentowany zostanie krótki rys historyczny początków gry w golfa, a także scharakteryzowany kompleks KVG & CC oraz odwiedzających go gości. Przedstawione i porównane zostanie również wykorzystanie bazy noclegowej w hotelu Villa Pacoldi w latach 2007 i 2010, liczba grup zorganizowanych korzystających z usług KVG & CC, liczba imprez towarzyszących oraz liczba turniejów golfowych w roku 2007 i 2010. Omówiona zostanie struktura organizacyjna przedsiębiorstwa i przeprowadzona analiza SWOT dla tego obiektu.
 
Tourism is a popular form of human activity, a way to spend free time and a branch of national industry which is strongly connected with geographical environment, and is also dependent on it. The essence of tourism is to have an intimate and personal contact with nature, culture or another human being. The meaning of this personal contact cannot be underestimated. It maintains its meaning also in the age of television and the Internet, the age of creating virtual reality. This is why, against the expectations of pessimists, tourism will not stop growing, even in the third millennium. Thanks to the fast development of technology, it can grow even faster and, according to some expectations, it can soon become the most profitable branch of industry. In order for this to be true, innovations need to be introduced. The most important feature of innovation is standing out on the market. The aim of this article is to show one of the modern tourist attractions of Malopolska: Krakow Valley Golf & Country Club. I will present a short historical note on the beginnings of golf, the process of building a master golf course and I will also characterize the KVG & CC complex. I will dwell upon the organizational structure of the company and carry out a SWOT analysis. Finally, I will present the size and structure of the guests of selected segments of KVG & CC.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/11741
Collections
  • 2012, Studia Geographica 3
  • Artykuły naukowe (WGB)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image