Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŚwiętek, Agnieszkapl
dc.contributor.authorZarychta, Roksanapl
dc.contributor.authorStruś, Pawełpl
dc.date.accessioned2023-04-18T12:57:30Z
dc.date.available2023-04-18T12:57:30Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 268, Studia Geographica 12 (2018), s. [39]-56pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/11813
dc.description.abstractPrzedmiotem niniejszego artykułu są technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) w kształceniu geograficznym według nowej podstawy programowej z 2017 roku (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej…, 2017). Na potrzeby analizy możliwości wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkole, opracowano pięć modeli dotyczących włączania TIK do praktyki szkolnej. Od najprostszych modeli, które polegają na wyszukiwaniu materiałów dydaktycznych na lekcje geografii w Internecie przez nauczyciela, po najbardziej zaawansowane – związane z obecnością TIK podczas całego procesu kształcenia. Każdy kolejny model charakteryzuje się coraz większym zaangażowaniem nauczycieli i uczniów w wykorzystywaniu TIK w praktyce szkolnej. Z analizy nowej podstawy programowej do geografii wynika, że zarówno w szkole podstawowej, jak i ponadpodstawowej wybrane treści powinny być realizowane z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych. Przedstawione w opracowaniu przykłady darmowych narzędzi TIK („Worldometers”, „Gry geograficzne. Graj i poznawaj świat”, „Kineticcity”, „Ventusky”, „LearningApps” oraz „Scholaris”) stanowią doskonałe środki dydaktyczne. Ułatwiają uczniowi lepiej zrozumieć różne, czasami złożone zagadnienia geograficzne.pl
dc.description.abstractThe subject of this article is information and communication technologies (ICT) in geographic education according to the new core curriculum from 2017 (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej …, 2017). For the purposes of analysis of the possibilities of using ICT in the school, five models have been developed regarding the inclusion of ICT in the teaching program. From the simplest models, which involve searching for didactic materials for online geography lessons on the Internet by the teacher, to the most advanced ones – related to the presence of ICT throughout education process. Each subsequent model is characterized by a greater involvement of teachers and students in the use of ICT in school practice. The analysis of the new core curriculum for geography shows that in both primary and post-primary school, selected content should be implemented using information and communication technologies. The examples of free ICT tools presented in the study (“Worldometers”, “Geographic Games, Play and Explore the World”, “Kineticcity”, “Ventusky”, “LearningApps” and “Scholaris”) are an excellent teaching aids. They help the student to better understand different, sometimes complex geographic issues.en
dc.language.isoplpl
dc.subjecttechnologie informacyjno-komunikacyjnepl
dc.subjectTIKpl
dc.subjectedukacja geograficznapl
dc.subjectnowoczesne środki dydaktycznepl
dc.subjectinformation and communication technologiesen
dc.subjectICTen
dc.subjectgeographic educationen
dc.subjectmodern teaching aidsen
dc.titleTechnologie informacyjno-komunikacyjne a kształcenie geograficzne w zreformowanej szkolepl
dc.title.alternativeICT in geographic education in the reformed educational systemen
dc.typeArticlepl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord