Show simple item record

dc.contributor.authorKolasińska, Annapl
dc.date.accessioned2023-05-17T10:57:23Z
dc.date.available2023-05-17T10:57:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationAnnales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 314, Studia Geographica 15 (2020), s. [40]-49pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/11996
dc.description.abstractWe współczesnym świecie rozwój technologii informacyjno-komunikacyjnych stanowi podstawę funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa i przenika niemal we wszystkie aspekty życia. Budowanie gospodarki opartej na wiedzy, a także zaawansowane technologie informatyczne sprzyjają rozwojowi e-usług, które dynamicznie rozwijają się w różnych obszarach działalności człowieka, m.in. w turystyce i w kulturze. W niniejszym artykule przestawiono wyniki badań dotyczące poziomu dostępności wybranych e-usług w krakowskich muzeach, gdzie kultura w sposób wyjątkowy łączy się z turystyką. Badania przeprowadzono w oparciu o informacje i dostępnę e-usługi z poziomu oficjalnych stron internetowych krakowskich muzeów. Stwierdzono, że najczęstszą z oferowanych e-usług jest możliwość zakupu biletu on-line, która dostępna jest w 25,0% badanych placówek. Porównywalny wynik (23,7%) dotyczy także e-usługi polegającej na prezentowaniu zbiorów muzealnych on-line. Biorąc pod uwagę popularność Krakowa i jego oferty na światowym rynku turystyki należy się spodziewać, że w najbliższych latach poziom dostępu różnych e-usług będzie systematycznie się powiększał.pl
dc.description.abstractIn the modern world, the development of information and communication technologies is the basis for the functioning of modern society and infiltrates almost all aspects of our life. Building a knowledge-based economy as well as advanced information technologies are conducive to the development of e-services, which are dynamically developing in various areas of human activity, including tourism and culture. This article presents the results of research on the level of accessibility of selected e-services in Krakow’s museums, where culture in a unique way combines with tourism. The research was conducted based on information and available e-services offered by the official websites of Krakow museums. It was found that the most frequently offered e-service was the possibility of purchasing an on-line ticket, available in 25.0% of the surveyed facilities. A comparable result (23.7%) applies to the e-service of presenting museum collections on-line. Taking into consideration the popularity of Krakow and its offers on the global tourism market, it should be expected that in the coming years the level of the access to various e-services will systematically increase.en
dc.language.isoplpl
dc.subjecte-usługipl
dc.subjecte-kulturapl
dc.subjecte-turystykapl
dc.subjectmuzeumpl
dc.subjectKrakówpl
dc.subjectCracowen
dc.subjecte-servicesen
dc.subjecte-cultureen
dc.subjecte-tourismen
dc.subjectmuseumen
dc.titleWykorzystanie e-usług w udostępnianiu dziedzictwa kulturowego na przykładzie krakowskich muzeówpl
dc.title.alternativeThe use of e-services in providing access to cultural heritage on the example of Krakow museumsen
dc.typeArticlepl


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record