• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Sociologica
  • 2013, Studia Sociologica 5
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Sociologica
  • 2013, Studia Sociologica 5
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Influence of an Information Environment on the Socio-cultural Adaptation of Youth

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
The Influence... (467.0KB)
Autor:
Abramova, Maria
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 137, Studia Sociologica 5 vol. 1 (2013), s. [55]-72
Język: en
Słowa kluczowe:
information
environment
socio-cultural adaptation
mass media
semantic space
picture of the world
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article reveals interconnection of the formation of psychosemantic space of the personality and mass media. There is given an example of socio-psychological investigation of the students and pupils from Yakutia (RGNF grant No 12-03-00546a) in which we analyze their attitude to major information sources: broadcast media, print media and Internet media and their impact on the process of the socio-cultural adaptation of the youth. In effect the author comes to the conclusion that at present media does not provide for opportunities of the individual’s positive socio-cultural adaptation. It is sets for prior perception of simple semantic textures that are being formed but they do not form the individual’s reflexive thinking.
 
Artykuł ujawnia połączenia między tworzeniem psychosemnatycznej osobowości a środkami masowego przekazu. Podano przykład społeczno-psychologicznych badań nad studentami i uczniami z Jakucji (RGNF, numer dotacji 12-03-00546a), w których analizujemy ich stosunek do źródeł informacyjnych: telewizji, prasy i Internetu, i ich wpływu na proces adaptacji społeczno-kulturowej młodzieży. W efekcie autor dochodzi do wniosku, że we współczesnych mediach nie ma miejsca na ich pozytywny wpływ w tej sferze. Media tworzą bowiem proste semantyczne struktury, ale nie kształtują osób myślących refleksyjnie.
 
URI
http://hdl.handle.net/11716/12669
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2013, Studia Sociologica 5

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image