• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Technica
  • 2013, Studia Technica 6
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Technica
  • 2013, Studia Technica 6
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Selected aspects of the competence of an elementary and junior high school technology teacher

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Selected aspects... (355.1KB)
Autor:
Kiełbasa, Marzena
Knych, Aleksandra
Nesterak, Tomasz
Noga, Henryk
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 120, Studia Technica 6 (2013), s. [41]-44
Język: en
Słowa kluczowe:
education
competence
technology teacher
Data: 2013
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
To be a competent technological subjects teacher means to have certain moral, axiological and cognitive features as well as particular personal qualities. All that is connected with the ability to perceive important information and communication technology achievements, and the ability to be innovative as regards the choice and use of technological solutions in teaching the subject. The competence of a technological subjects teacher must vary depending on the level of education . Some different features are necessary in pre-school and elementary education, some others seem crucial on further levels. Regardless of the level, it is essential for a teacher to realize that there is always the necessity and possibility of choosing appropriate didactic means. No matter which means a teacher chooses, it is always crucial to have an individual approach towards each pupil and his personal development, which means that a teacher has to take into consideration each pupil’s psychophysical abilities to make use of technological solutions, also in learning.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12857
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2013, Studia Technica 6
  • Artykuły naukowe (WMFT)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image