• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Technica
  • 2016, Studia Technica 9
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Technica
  • 2016, Studia Technica 9
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Edukacja szkolna w zakresie przedmiotów informatycznych wobec technologicznych zagrożeń współczesności

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Edukacja szkolna... (381.1KB)
Autor:
Stawiarz, Michał
Hynek, Wiesław
Kiełbasa, Marzena
Cichocka, Marianna
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 204, Studia Technica 9 (2016), s. [180]-189
Język: pl
Słowa kluczowe:
educational environments
technological development
computerization of education
Data: 2016
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
Contemporary social transformations, determined to a large extent by the continuing technological development, exert their influence on the educational environments of children. Education, as a challenging process of shaping moral stances and norms, in this day and age forms a complex system of mutually interweaving elements. Within these environments, one should not underestimate the institutional impact of the school as an educational background. To most children, school is the first educational environment where young people come across methodically systematised technology that surrounds them. In this difficult process of shaping the student’s knowledge, one must not underestimate the teacher’s master role, both as the guardian of moral standards and attitudes and as the source of professional knowledge in the field of the taught subjects. Today, despite the initial intuitive assumptions, the unquestionable improvement of the technical and computer resources that schools have been provided with, among others, through the financial support from governmental programmes, does not seem to significantly contribute to the improvement of educational results.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12937
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2016, Studia Technica 9

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image