• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Technica
  • 2018, Studia Technica 11
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Technica
  • 2018, Studia Technica 11
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Психологический контент переживания одиночества подростками в социокультурном пространстве постмодернизма

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Психологический контент... (557.5KB)
Autor:
Токарева, Наталья
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 278, Studia Technica 11 (2018), s. [109]-120
Język: ru
Słowa kluczowe:
loneliness
subjective experience of loneliness
younger adolescent
personality development
personality construct
mental image
reflection
identification
alienation
solitude
Data: 2018
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The article deals with the analysis of the issue of subjective experience of loneliness by younger adolescents as a characteristic of the personality development in the period of transition to adulthood. A psychological discourse was presented of the distinctive features of experiencing loneliness by younger adolescents in the context of subjective alienation. The unsatisfied affiliation need and the deficiency congruence of interpersonal relationships of a growing individual were identified as the main determinants of loneliness. Drawing on theoretical reasoning and an empirical research of younger adolescents’ personality constructs, it was shown that experiencing loneliness is primarily associated with the manifestation of an imbalance in personality identification. It was proved that the conscious self-regulation and reflexive control of personal activity contribute to the implementation of the constructive strategies of the subject’s genesis of younger adolescents.
URI
http://hdl.handle.net/11716/12982
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2018, Studia Technica 11

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image