• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Historica
  • 2012, Studia Historica 12
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Historica
  • 2012, Studia Historica 12
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eksport sprzętu lotniczego do Rumunii (1927–1939)

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Eksport sprzętu lotniczego... (298.8KB)
Autor:
Majewski, Mariusz W.
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 127, Studia Historica 12 (2012), s. [145]-159
Język: pl
Słowa kluczowe:
History of Poland between 1919–1939
military service
military industry
military air forces
Data: 2012
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
When summing up the history of the aircraft export, it needs to be mentioned that the attempts of expansion were a result of excessive development of the aircraft manufacturers in comparison with the financial capabilities of Poland. It needs to be highlighted that the export of aircraft equipment conditioned the maintenance of the high production potential without breaks between the consecutive production cycles. Another important reason for export production was the mobilisation factor as the stock could be made available to the Ministry of the Military Affairs if the country’s existence was threatened. The expansion of the aircraft industry of the Second Polish Republic was limited not only by the external competition, but primarily by the lack of specialists within SEPEWE (Stowarzyszenie Przemysłu Wojennego, Association of War Industry). The work of Eng Witold Rumbowicz, and partially also of Eng Zbigniew Arndt brought little benefit. It also needs to be pointed out that the export of the aircraft equipment conditioned the development of next constructions. It can be said without exaggeration that over the span of ten years the Second Polish Republic appeared in the elitist group of six countries that exported the aircraft equipment. This ascertainment is even more important when we mention that after regaining independence Poland lacked constructors as well as manufacturers and traditions.
URI
http://hdl.handle.net/11716/13335
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2012, Studia Historica 12
  • Artykuły naukowe (WH)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image