Stymulacja procesów uczenia się i pamięci w Metodzie Krakowskiej
Oglądaj/ Otwórz
Autor:
Cieszyńska-Rożek, Jagoda
Źródło: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. 389, Studia Logopaedica 7 (2023), s. [21]-32
Język: pl
Słowa kluczowe:
uczenie sięuwaga
pamięć
transfer bliski i daleki
learning
attention
memory
near and far transfer
Data: 2023
Metadata
Pokaż pełny rekordStreszczenie
W artykule przedstawiona została koncepcja stymulacji rozwoju funkcji poznawczych,
uwzględniająca wyniki nowych badań neurobiologicznych dotyczących procesu uczenia się,
a przede wszystkim uwagi, kontroli wykonawczej, pamięci roboczej oraz neurogenezy i kształtowania
się sieci połączeń w korze mózgowej. Autor przedstawia znaczenie wybranych technik
Metody Krakowskiej: Gesty Artykulacyjne® oraz Symultaniczno‑Sekwencyjną
Naukę Czytania® dla pobudzenia procesów rozwoju i dojrzewania funkcji poznawczych. This article presents a concept for stimulating the development of cognitive functions, taking
into account the results of new neuroscientific research concerning the learning process and, in
particular, attention, executive control, working memory, and neurogenesis and the formation
of networks of connections in the cerebral cortex. The author presents the importance of selected
techniques of the Krakow Method: Articulatory Gestures® and Simultaneous‑Sequential
Reading Learning® for stimulating the processes of development and maturation of cognitive
functions.