Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPychowska, Joannapl_PL
dc.date.accessioned2018-05-14T11:41:38Z
dc.date.available2018-05-14T11:41:38Z
dc.date.issued1988
dc.identifier.citationLa Jeune-Belgique et la Jeune-Pologne / pod red. Reginy Lubas-Bartoszyńskiej. - Kraków : Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 1988. - S. [145]-153.pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/2871
dc.description.abstractBruges-la-Morte jest powieścią, w której dominuje symbolika zwierciadła. Motyw ten przewija się w powieści pod różnymi postaciami, np. lustra, okien, portretów, oczu a przede wszystkim wody (zarówno stojącej, jak i płynącej). Symbol zwierciadła zdaje się łączyć główne wątki tematyczne Bruges-la-Morte, którymi są: miłość Hugues do pięknej kobiety i jego miłość do miasta lub raczej dominacja kobiety i dominacja miasta. Ukochana zmarła, a jej żywe odbicie (Jane Scott) jawią się jako symbol zwierciadła-księżyca. Bruges symbolizuje zwierciadło-słońce. Na podstawie przeprowadzonej analizy możemy stwierdzić, iż pierwiastek słoneczny pokonuje pierwiastek księżycowy, prawda zwycięża fałsz, ułudę, a miasto odzyskuje swoją nieograniczoną władzę nad protagonistą.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.titleLa symbolique du miroir dans „Bruges-la-Morte” de Georges Rodenbachfr_FR
dc.title.alternativeSymbolika zwierciadła w Bruges-la-Morte G. Rodenbachapl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord