dc.description.abstract | Pracownicy naukowi trzech katedr: Historii Powszechnej, Historii Polski, Metodyki Nauczania Historii oddając do
druku kolejny zeszyt swych prac w jubileuszowym, dwudziestym roku pracy swej Uczelni, a w tysięcznym roku Państwa
Polskiego, składają je swej Uczelni z wyrazami wdzięczności i przywiązania do niej oraz zapewniają, że wytężą
wszystkie swe siły w służbie nauki i szkolnictwa dla wychowania światłych i postępowych nauczycieli, obywateli
Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej.
Autorami są starsi i młodsi pracownicy naukowo-dydaktyczni Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie. Spośród
młodszych są to przeważnie wychowankowie tej Uczelni, zarówno obecnie pracujący asystenci i adiunkci, jak i nasi
młodzi doktorzy.
Tematyka prac jest bardzo różnorodna; podyktowały ją indywidualne zainteresowania autorów od historii powszechnej
do polskiej, od starożytności po czasy najnowsze, od zagadnień z historii politycznej do gospodarczej i historii
kultury, od problemów dydaktycznych do dziejów studium dla pracujących w naszej Uczelni. Wartość naukowa
drukowanych prac wydaje się nie ulegać wątpliwości, wszystkie bowiem oparte są o materiał źródłowy, a nawet w
znacznej części archiwalny, rękopiśmienny, wszystkie też były recenzowane przez specjalistów. Część z nich to
wybrane rozdziały prac magisterskich, doktorskich, a nawet habilitacyjnych; większość spośród tych prac
przygotowano specjalnie dla „Rocznika". | pl_PL |