dc.contributor.author | Długosz, Piotr | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2019-03-04T10:25:49Z | |
dc.date.available | 2019-03-04T10:25:49Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Młodzi 2018 : cywilizacyjne wyzwania - edukacyjne konieczności / redakcja naukowa Krystyna Szafraniec. - Warszawa : A PROPOS Serwis Wydawniczy Anna Sikorska-Michalak, 2019, S. 105-115 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/4339 | |
dc.description.abstract | W społeczeństwach nowoczesnych nierówności społeczne są trwale wbudowane
w system społeczny. Szczególnym przypadkiem są kraje postkomunistyczne,
w których dochodzi do przyśpieszonej modernizacji. Mimo zmian edukacyjnych
poprawiających strukturę wykształcenia nie uległy likwidacji bariery i nierówności
szans życiowych, gdyż te są warunkowane w znacznie większym stopniu przez
kapitał społeczno-kulturowy, status ekonomiczny rodziny pochodzenia i makrospołeczne
uwarunkowania. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | młodzież | pl_PL |
dc.title | Różnicowanie się szans edukacyjnych i życiowych młodzieży. Casus Peryferii | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |