• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WMFT)
  • Artykuły naukowe (WMFT)
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Wydział Nauk Ścisłych i Przyrodniczych (WMFT)
  • Artykuły naukowe (WMFT)
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Koncepcja wprowadzenia funkcji rozkładu Maxwella w kursie fizyki ogólnej

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
Koncepcja wprowadzenia funkcji... (797.0KB)
Autor:
Ogar, Jerzy
Źródło: Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1980, Z. 73, Prace Fizyczne 3, s. 121-[139]
Język: pl
Data: 1980
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
In the conventional teaching of the Maxwell distribution law to the beginners, the calculus of variation and Lagrange's method of undetermined multipliers are used. As a result the beginner must frequently employ mathematics beyond his present knowledge. In this paper the approach is suggested in which only the theory of combinations is used. The method is based on counting the number of distinguishable ways into which a group of localized particles can share out a given amount of energy. Then a simple inductive statistical argument (following R.W. Gurney) is given and Maxwell distribution function is deduced. The approach presented here introduces the student not only to Maxwell distribution but to the other basic conceptions of statistical physics as well. The method ought to be helpful for students and useful in teaching physics.
URI
http://hdl.handle.net/11716/4522
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • Artykuły naukowe (WMFT)
  • Rocznik Naukowo-Dydaktyczny. Prace Fizyczne

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image