Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.editorJarowiecki, Jerzypl_PL
dc.date.accessioned2019-06-25T12:56:08Z
dc.date.available2019-06-25T12:56:08Z
dc.date.issued1985
dc.identifier.issn0209-1453
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/5291
dc.description.abstractTrzeci z kolei tom "Prac Bibliotekoznawczych" w serii Roczników Naukowo-Dydaktycznych Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie zawiera publikacje, będące plonem poczynań badawczych pracowników naukowo-dydaktycznych Samodzielnego Zakładu Bibliotekoznawstwa, skupionych w dwóch pracowniach: Historii Książki i Bibliotek oraz Czasopiśmiennictwa Polskiego i Zagadnień Wydawniczych. Pracownie te zostały powołane do życia z dniem 1 października 1983 r. w miejsce poprzednio istniejących czterech zespołów dydaktyczno-badawczych. Tom ten różni się od poprzednich, składa się bowiem z trzech części: I - Rozprawy i artykuły, II - Materiały i sprawozdania, III - Autoreferaty prac doktorskich. Wartość i poziom artykułów są zróżnicowane, odmienne są też metody, jakimi posługują się ich Autorzy. W części pierwszej zamieszczono dwie grupy publikacji: jedna przedstawia wyniki badań nad historią książki i bibliotek, druga zawiera prace z badań nad czasopiśmiennictwem i działalnością księgarsko-wydawniczą. W obu grupach znalazły się fragmenty prac szerzej zakrojonych (np. artykuły Grażyny Wrony, Wandy Krotos, Władysławy Wójcik, Zofii Sokół). Wnoszą one wiele nowych, oryginalnych, informacji i ustaleń do obiegu naukowego. Na uwagę zasługuje grupa artykułów-raportów, zamieszczonych w części zatytułowanej Materiały i sprawozdania, które powstały w wyniku zespołowych badań prowadzonych nad funkcjonowaniem bibliotek szkolnych w mieście Krakowie ze szczególnym uwzględnieniem szkół-laboratoriów i szkół ćwiczeń WSP (artykuły: Anny Faber, Barbary Góry, Hanny Batorowskiej). Zgromadzony i uporządkowany materiał dostarcza sporo istotnych informacji, oryginalnych spostrzeżeń, ważnych dla praktycznych rozwiązań problemów bibliotek szkolnych, ich funkcji i miejsca w procesie dydaktyczno-wychowawczym szkoły. Publikuje się je w przekonaniu, iż mogą skłonić władze oświatowe i nadzór pedagogiczny do przemyśleń nad postulowanym a rzeczywistym stanem krakowskich bibliotek szkolnych. W tej części publikuje się sprawozdania z działalności Biblioteki Głównej WSP w Krakowie oraz wspomnienie o nieodżałowanej pamięci Profesor dr Helenie Więckowskiej. Po raz pierwszy na łamach "Prac Bibliotekoznawczych" drukuje się trzy autoreferaty rozpraw doktorskich nauczycieli akademickich Samodzielnego Zakładu Bibliotekoznawstwa. Stanowią one niejako zapowiedź książek przygotowywanych do druku. Kolejne autoreferaty prac doktorskich zamieszczone zostaną w tomie następnym.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Krakówpl_PL
dc.titleRocznik Naukowo-Dydaktyczny. Z. 96. Prace Bibliotekoznawcze 3pl_PL
dc.typeCzasopismopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord