Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDegott, Bertrandpl_PL
dc.date.accessioned2019-09-04T11:30:41Z
dc.date.available2019-09-04T11:30:41Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.citationAnnales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 18, Studia Romanica 2 (2003), s. [3]-16pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/5709
dc.description.abstractTekst poświęcony jest poezji bliskiej badaczowi i poecie jednocześnie, tzn. poezji, która preferuje wers i której nie obcy jest referent. I pod tym względem omawia autor poezję okolicznościową Guillevica, autobiograficzną Williama Cliffa, Jacquesa Rédy i Dominique’a Colombiego, przywołując wzorzec wcześniejszy Raymonda Queneau z Chien et chêne, a następnie poezję która widzenie świata wskazuje tylko, odwołując się do wzorca Mallarmeańskiego. Ta ostatnia to poezja Yvesa Bonnefoya czy Dominique’a Combiego. W ostatnim typie poezji najnowszej funkcja poetycka pozostaje w konflikcie z funkcją referencyjną. Jak każda poezja, która ma coś do powiedzenia często posługuje się rytmem i wersem.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.titleRegarder le monde en versfr_FR
dc.title.alternativeZobaczyć świat w wierszupl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord