Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorRychlewska-Delimat, Alicjapl_PL
dc.date.accessioned2019-09-04T11:55:14Z
dc.date.available2019-09-04T11:55:14Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.citationAnnales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 18, Studia Romanica 2 (2003), s. [59]-73pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/5714
dc.description.abstractArtykuł jest analizą porównawczą trzech wersji mitu Don Juana : pierwszej literackiej wersji, autorstwa Tirso de Moliny (1627-30), komedii Moliera (1665) i opery Mozarta (1787). Pomimo różnorodności koncepcji tych dzieł, Don Juan zachowuje, w swych rozmaitych wcieleniach, pewne niezmienne cechy, które determinują go jako postać literacką. Sama zaś historia Don Juana posiada stałe elementy : wątek uwodziciela i wątek religijny, wiążący Don Juana ze Śmiercią, który pozwala rozpatrywać tę postać w kategoriach mitu. Postać Don Juana wzbudza niezmiennie zainteresowanie lecz również spore kontrowersje, a mnogość interpretacji świadczy ojej bogactwie i aktualności.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.titleLe secret de Don Juan. Le personnage de Don Juan dans trois versions du mythefr_FR
dc.title.alternativeTajemnica Don Juana. Postać Don Juana w trzech wersjach mitupl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord