dc.contributor.author | Rychlewska-Delimat, Alicja | pl_PL |
dc.date.accessioned | 2019-09-04T11:55:14Z | |
dc.date.available | 2019-09-04T11:55:14Z | |
dc.date.issued | 2003 | |
dc.identifier.citation | Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 18, Studia Romanica 2 (2003), s. [59]-73 | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11716/5714 | |
dc.description.abstract | Artykuł jest analizą porównawczą trzech wersji mitu Don Juana : pierwszej literackiej wersji, autorstwa Tirso de
Moliny (1627-30), komedii Moliera (1665) i opery Mozarta (1787). Pomimo różnorodności koncepcji tych dzieł, Don
Juan zachowuje, w swych rozmaitych wcieleniach, pewne niezmienne cechy, które determinują go jako postać
literacką. Sama zaś historia Don Juana posiada stałe elementy : wątek uwodziciela i wątek religijny, wiążący Don
Juana ze Śmiercią, który pozwala rozpatrywać tę postać w kategoriach mitu. Postać Don Juana wzbudza niezmiennie
zainteresowanie lecz również spore kontrowersje, a mnogość interpretacji świadczy ojej bogactwie i aktualności. | pl_PL |
dc.language.iso | fr | pl_PL |
dc.title | Le secret de Don Juan. Le personnage de Don Juan dans trois versions du mythe | fr_FR |
dc.title.alternative | Tajemnica Don Juana. Postać Don Juana w trzech wersjach mitu | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |