• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Mathematica
  • 2003, Studia Mathematica 3
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Mathematica
  • 2003, Studia Mathematica 3
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The "sets of generated problems" with a view to use the graph coding close to solving of given problems

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
The "sets of generated problems"... (318.9KB)
Autor:
Příhonská, Jana
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 16, Studia Mathematica 3 (2003), s. [207]-214
Język: en
Data: 2003
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
The Graph Theory is not a component of standard syllabus of the elementary school, nevertheless some ideas of this theory are used in solving different problems, for example to visualization, systematization of some situations described verbally or done by geometry. The possibility of taking advantage of graph encoding in solving problems of the labyrinth type is discussed in this article. We wiil also gradually proceed to other types of problems. Sets of “generated problems” were compiled based on our own experiences collected during the basic and “pilot” research of using graphs in primary school. Solving these problems contributes to the development of solving strategies of pupils. Our aim was an improvement of the ability to operate with encoded symbol systems in different areas of mathematics at the primary school level.
URI
http://hdl.handle.net/11716/5756
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2003, Studia Mathematica 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image