• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Mathematica
  • 2003, Studia Mathematica 3
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Mathematica
  • 2003, Studia Mathematica 3
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

On the role of translations between modes of representation - case of fractions

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
On the role of translations... (309.9KB)
Autor:
Tichá, Marie
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 16, Studia Mathematica 3 (2003), s. [265]-271
Język: en
Data: 2003
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
We believe that utilization of various modes of representation is important for concept development and deepens understanding. Many didacticians stress that the level of understanding is related to the continuos enrichment of the set of various modes of representation and emphasize the development of student’s capability of translationing between modes of representation. But it is also possible to utilize the work with representations for recognition (diagnosis) of the level of understanding, also for searching for misunderstandings and obstacles in understanding, and further as a tool for re-education. This contribution focuses on the study of student’s formulations of word problems to the given formula. (Pose a word problem which can be solved by the calculation $\frac{2}{3}+\frac{1}{4}$) or to the given visual representation. Our present investigation shows that this way we can get a lot of didactically interesting information. In the contribution some examples of problems formulated by students will be shown. Teacher’s reaction to these problems will be mentioned. I will concentrate especially on those problems that contain the most frequent misunderstandings and I will outline suggestions how to re-educate these misunderstandings.
URI
http://hdl.handle.net/11716/5765
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2003, Studia Mathematica 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image