• polski
    • English
  • polski 
    • polski
    • English
  • Zaloguj
Zobacz pozycję 
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Mathematica
  • 2003, Studia Mathematica 3
  • Zobacz pozycję
  •   Strona główna Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej
  • Czasopisma Naukowe
  • Annales Academiae/Universitatis Paedagogicae Cracoviensis
  • Studia Mathematica
  • 2003, Studia Mathematica 3
  • Zobacz pozycję
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The systematical construction of aims in mathematical education

Thumbnail
Oglądaj/Otwórz
The systematical construction... (475.7KB)
Autor:
Tocki, Jerzy
Źródło: Annales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 16, Studia Mathematica 3 (2003), s. [283]-292
Język: en
Data: 2003
Metadata
Pokaż pełny rekord
Streszczenie
In education there are two elementary systems: the students and society, and one auxiliary, intermediary system: the teacher. The construction of aims in mathematical instruction requires previous description of the most important educational proprieties and needs of both the society and the student, who is being gradually included in it. It follows from that: 1. the basic subject of school education is the individual student and the essence of the educational process should be based on learning; whereas the teacher and the student’s nearest environment (i.e. school) should be the organizer of learning, 2. school education should be a solid foundation for further education (including self-education), which equips the learner with relatively long-lasting and useful knowledge as well as with the skill of the widening and applying the knowledge. Student’s intellectual development is possible only in the process of active and directed work containing receipting, gaining, transforming and applying the information. So it should be “education trough using mathematics, not only mathematics for itself’ — the students should build their own cognitive schemas. All statements above lead to three interrelated classifications: type I — aims considering their contents at the level of generality, type II — aims considering educational character, type III — aims considering the level of realization (students achievements). A set of all educational aims mentioned in classification I, II, III creates the didactic dimension of educational aims.
URI
http://hdl.handle.net/11716/5768
Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach
  • 2003, Studia Mathematica 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image
 

 

Przeglądaj

Całe RepozytoriumZbiory i kolekcje Daty wydaniaAutorzyTytułyTematyTa kolekcjaDaty wydaniaAutorzyTytułyTematy

Moje konto

Zaloguj

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Kontakt z nami | Wyślij uwagi

Deklaracja dostępności
Theme by 
Atmire NV
Logo
Budowa Repozytorium Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie została sfinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na działalność upowszechniającą naukę.

Image