Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.editorCiesielska, Zofiapl_PL
dc.date.accessioned2019-09-11T11:55:37Z
dc.date.available2019-09-11T11:55:37Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.issn1643-6512
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/5811
dc.descriptionNiniejszy numer jest kontynuacją Rocznika Naukowo-Dydaktycznego Akademii Pedagogicznej Prace Zoologiczne (do roku 2001 ukazały się numery I-VII).pl_PL
dc.description.abstractZamierzeniem redakcyjnym prezentowanego numeru było jego ukierunkowanie na problematykę ekologiczną, stąd większość prac to wyniki oryginalnych badań prowadzonych w Zakładzie Ekologii i Ochrony Środowiska Instytutu Biologii Akademii Pedagogicznej. Prace osób z innych zakładów oraz innych instytutów również nawiązują do tej dziedziny nauki. Obecnie bowiem nie sposób prowadzić badań zoologicznych, zwłaszcza terenowych, bez uwzględnienia elementów ekologii badanych gatunków czy podstawowych relacji środowiskowych. Problematyka z zakresu ekologii s.s. oprócz eksperymentalnych badań z ekologii populacji obejmuje zagadnienia biocenotyczne z zakresu ekologii gleby. Badania populacyjne przedstawiono na przykładzie klasycznych obiektów laboratoryjnych z tego zakresu, jakimi są gatunki szkodników magazynowanego ziarna zbóż, z uwagi na możliwość zachowania w hodowlach ich naturalnych uwarunkowań. Zagadnienia biocenotyczne dotyczą ekologii gleby. Publikowane prace zawierają rezultaty prowadzonych od szeregu lat badań dotyczących roli pedofauny, a larw Diptera w szczególności, w procesach glebotwórczych oraz kierunków przemian w strukturze badanych zespołów w efekcie antropopresji.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Krakówpl_PL
dc.titleAnnales Academiae Paedagogicae Cracoviensis. 7. Studia Zoologica 1pl_PL
dc.typeCzasopismopl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord