Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorAbłamowicz, Aleksanderpl_PL
dc.date.accessioned2019-10-09T08:17:52Z
dc.date.available2019-10-09T08:17:52Z
dc.date.issued1987
dc.identifier.citationRocznik Naukowo-Dydaktyczny. 1987, Z. 113, Prace Romanistyczne 2, s. [117]-148pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11716/6146
dc.description.abstractNadrealizm francuski jako prąd literacki, czy nawet kierunek filozoficzny, programowo głosił hasła nowego, głębszego realizmu opartego o tradycyjną dokumentację zdarzeń i przeżyć, przy rozmaitych próbach zastąpienia opisu bezpośrednią prezentacją: fotografie, reprodukcje afiszy, cytaty z gazet itd. System ten pociągał za sobą obiektywizację narracji, która stała się w tym układzie czystą relacją zdarzeń. Jest to jednak tylko punkt wyjścia rozważań nadrealistów. Dalsze bowiem uwagi, a szczególnie interpretacje świata przedstawionego, jawią się jako wyraz sumy odczuć subiektywnych, otwarcie mieszczących się w rejestrze cudowności wykrytej w banalności dnia codziennego. Przeprowadzona analiza dwóch, najbardziej reprezentatywnych utworów typu powieściowego, a mianowicie analiza Wieśniaka paryskiego Louisa Aragona i powieści Bretona pt. Nadja, zdaje się tę nadrealistyczną wizję świata egzemplifikować.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.titleLa vision du monde surréalistefr_FR
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord